Flere parkeringspladser i Odense centrum

Ny parkeringskælder er åbnet i Odense midtby under den nye bebyggelse Klosterbakken blot et stenkast fra midtbyens spændende kulturtilbud, gode indkøbsmuligheder og lækre spisesteder.

Torsdag den 1. september 2016 åbnede det nye parkeringsanlæg Q-Park Klosterbakken i 2 niveauer med hele 83 pladser lige overfor Klosterbakkens svømmehal. Parkeringskælderen er åben for alle, der har behov for parkering i Odense centrum. Med mulighed for ind- og udkørsel døgnet rundt vil parkeringsanlægget kunne afhjælpe noget af den stigende efterspørgsel på parkeringspladser i centrum. Parkeringskælderen har desuden videoovervågning, elevator og starthjælp til bilisterne.

”Vi glæder os til at byde bilisterne i Odense velkommen i endnu et centralt placeret parkeringsanlæg, ” siger administrerende direktør Alex Pedersen. ”Vi ved, at der er et stort behov for parkeringspladser i Odense midtby, og med Klosterbakkens parkeringskælder er vi med at afhjælpe det voksende behov”.

Q-Parks team i Odense, Jakob Sjøberg, Nina Engmark, Morten Jensen og Flemming Paludan Jensen, vil naturligvis bistå kunderne i Klosterbakken med råd og vejledning, som de allerede gør i Q-Parks andre p-huse i byen.

Klosterbakken er et helt unikt boligprojekt med 30 eksklusive ejerlejligheder med udsigt over Odense Å og H. C. Andersens gamle fine bypark.

For yderligere information kontakt venligst:

Alex Pedersen, Adm. direktør, Q-Park Operations Denmark A/S

Mobil: +45 3016 8100

I Odense har Q-Park desuden parkeringshusene i Filosofgangen, Grønnegade og Vestergade (Magasin) samt administrerer flere betalingspladser rundt omkring i byen bl.a. ved VIVA og Toldkammeret.

Antal pladser 83
Niveauer 2
Max. højde 190 cm
Ind- og udkørsel 00 - 24 (alle dage)
Betaling Kontant, Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club, American Express, Forbrugsforeningen, UnionPay, JCB, Maestro
Services Videoovervågning, Elevator, Starthjælp
Priser Første 30 min. DKK 10,- – følgende påbegyndte 9. min. DKK 3,- – Max. døgnpris DKK 160,-

• Ejendomme, ejendomsadministration

• parkering odense centrum
  • q-park
  • parkeringsløsning
  • parkeringskontrol
  • parkering

Q-Park kom til Danmark i 2005 med opkøbet af DK Parkering. Kort herefter åbnede det første danske P-anlæg fuldt renoveret i Q-Parks genkendelige stil: Q-Park Vesterport.

Efter godt et år på det danske marked opkøbte Q-Park koncernen det skandinaviske parkeringsselskab CarPark. Selskabets danske aktiviteter blev dermed en del af Q-Park Danmark.

Siden starten i 2005 er Q-Park Danmarks forretning vokset støt, og vi er i dag blandt de største danske P-selskaber. Vi administrerer ca. 55.000 parkeringspladser og beskæftiger omkring 125 medarbejdere.

Navnet Q-Park, såvel som den genkendelige Q-Park stil, ses i dag i mange af vores P-anlæg. Både fordi der er kommet nye P-anlæg til, men også fordi vi har renoveret en lang række af vores eksisterende anlæg. Vi har fortsat P-anlæg, der drives under navnene DK Parkering og CarPark, men vi arbejder løbende på at omdanne disse til Q-Park anlæg.

Alex Pedersen

Pressekontakt Adm. Direktør +45 39 58 54 01