Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic blev i 2017 kåret som Årets Cykelevent. Det er andet år løbet køres. (Hent billedet i høj opløsning længere nede).

Carlos Sastre og Årets Cykelevent kommer til Rebild igen i år

Carlos Sastre deltager igen i Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic d. 2. September i Rebild.

- og alle har muligheden for, at møde ham.

Søndag d. 2. September gennemføres anden udgave af Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten Spar Nord og her får alle jyske cykelmotionister muligheden for, at cykle en tur med Carlos Sastre og evt. se om de kan følge med ham.

Kåret som Årets Cykelevent 2017

Efter debuten i september 2017 modtog Cykelstafetten Spar Nord og Carlos Sastre Classic den største hæder en dansk cykelevent kan modtage – nemlig, at blive kåret til Årets Cykelevent 2017.

Arrangør Ole Egeblad: ”At blive kåret til Årets Cykelevent efter debut-udgaven er det største skulderklap man kan forestille sig. Sammen med vores uvurderlige partnere gennemførte vi årets bedste og sikreste cykelevent og vi glæder os til, at gentage successen d. 2. September i Rebild”.

I en tid med flere grimme uheld til danske motionscykelløb er sikkerheden prioriteret højere end nogensinde. Således vil der være MC Marshalls til, at guide deltagerne rundt på den 16 km. lange rundstrækning og regulere al biltrafik. Endvidere vil der være uddannede trafik officials og flagposter på alle kritiske steder. Deltagerne vil have førsteretten til vejene og al trafik vil blive reguleret 100% ud fra hensynet til deltagernes sikkerhed.

Borgmesteren cykler naturligvis ved

Borgmester Leon Sebbelin deltog i 2017 og er klar igen d. 2. September:

- Det er stort for Rebild, at Tour de France vinderen Carlos Sastre kommer forbi igen i år og det er lige så stort, at Cykelstafetten og Carlos Sastre Classic fik titlen som året Cykelevent 2017. Det vidner om høj kvalitet og stor sikkerhed omkring løbet. Jeg ser meget frem til, at deltage igen og håber på rigtigt mange deltagere i denne event, hvor alle kan være med, siger Leon Sebbelin.

Fakta om Carlos Sastre Classic og Cykelstafetten Spar Nord:

• Deltagerne kan vælge mellem Stafetten eller Alm. Motionscykelløb
  • Cykelstafetten køres i hold á 3 personer (K/M/Mix) og afvikles over fire timer
  • Til Carlos Sastre Classic kan man vælge mellem 130 km eller 65 km
  • 16 km rundstrækning med 221 højdemeter pr. omgang
  • ALLE biler bliver holdt tilbage – Deltagerne har førsteretten til vejene
  • Bespisning og drikke inkluderet i startgebyret
  • Vinderen af Tour de France 2008 Carlos Sastre deltager
  • Tilmeldingsfrist d. 19. August.

For yderligere informationer kontakt venligst:

Ole Egeblad:Mobil: 21130075 – mail: ole.egeblad@cykelstafetten.com

Om Carlos Sastre – kunsten at række ud efter den umulige drøm

Hos enhver holdejer lever drømmen om føre en rytter til tops i Tour de France. Bjarne Riis og Team CSC var stærkt på vej i flere omgange. Først med Tyler Hamilton og Ivan Basso, siden med brødrene Schleck som stærke outsidere. Men da det endelig lykkedes for Riis at vinde verdens største cykelløb, var det med en mand, som ingen for alvor troede kunne magte den opgave.

Carlos Sastre er til dato den eneste rytter, som på et danskejet hold har formået at vinde Tour de France, da den nu 42-årige spanier i 2008 udnyttede alle konkurrenternes taktiske rådvildhed på sagnomspundne Alpe d’Huez. Smukkere kunne dét sådan set ikke gøres.

Allerede inden det glansnummer havde Carlos Sastre dog slået sit navn fast som en luksusløjtnant af fineste kaliber på Team CSC. Hvem der end var nomineret som kaptajn, kunne regne med Sastres aldrig svigtende støtte i de høje bjerge. Faktisk kan den lille spanier se tilbage på en karriere med ikke færre end otte top 4 placeringer i henholdsvis Giro d’Italia, Tour de France og Vuelta España. Det er en bedrift, ikke mange ryttere kan matche, men det er omvendt også typisk for Sastre, at det imponerende CV er blevet kørt i hus uden de voldsomme armbevægelser.

Efter karrierestoppet i 2011 har Sastre valgt at fokusere på familien, sine to børn og sin fars cykel-akademi, hvorfra han selv trådte sine første pedaler på raceren.

”Jeg nyder min familie og slapper så meget af som muligt. I mange år var jeg altid på farten, så nu er det på tide at give noget tilbage til dem,” lød det for få år siden, da Cyclingtips talte med den afholdte spanier.

En tur til Danmark og det cykelbegejstrede publikum er der dog altid plads til.

Mads Bang Pedersen

Pressekontakt Kommunikationskonsulent Presse, krisekommunikation, sociale medier, video +45 20 61 21 69