Kontorelev Janni Karlsen er i fuld sving med at pakke plakater og bannere som i den kom-mende tid skal reklamere for den nye portal. Foto: Rebild Kommune

Foreninger, idrætshaller og kulturhuse fælles om ny portal

Foreninger, idrætshaller og kulturhuse i Rebild Kommune har fået en fælles portal. Portalen er et samarbejde mellem foreningslivet, idrætshallerne, kulturhusene og skolerne i kommunen.

På www.forening.rebild.dk kan borgere og tilflyttere finde kommunens mange lokale klubber og for-eninger – aktuelt over 150 foreninger.

På portalen kan borgere og foreninger også døgnet rundt booke idrætshaller, skolelokaler og kultur-huse. Over 115 lokaler og haller er klar til at modtage booking via portalen.

Hvem kan bruge portalen til hvad?

Borgere og tilflyttere kan:

- Søge og finde frem til relevante fritidsaktiviteter og foreninger.

- Booke lokaler til private arrangementer, f.eks. booke en hal til en børnefødselsdag.

Foreninger og aftenskoler kan:

- Lave en beskrivelse af deres aktiviteter og kontaktoplysninger, så borgere kan finde frem til dem.

- Gøre opmærksom på særlige arrangementer i deres forening/ aftenskole.

- Booke lokaler til deres aktiviteter, f.eks. lokaler i idrætshaller, kulturhuse og på skoler.

- Finde links til oplysninger om tilskudsmuligheder og fritidsrådet.

- Finde nyheder og informationer fra Center Kultur og Fritid.

Idrætshaller, kulturhuse og skoler kan:

- Beskrive og tage imod bookinger på deres lokaler.

- Finde nyheder og informationer fra Center Kultur og Fritid

Alle kan oprette sig og bruge portalen

Alle foreninger og aftenskoler er velkomne til at oprette sig på portalen. Foreninger og aftenskoler kan selv, døgnet rundt, oprette sig på portalen og lægge en beskrivelse ind af sig selv. I øjeblikket er 155 lokale foreninger oprettet på portalen. Borgere kan også selv oprette sig på portalen, døgnet rundt, hvis de har behov for at booke en hal eller et lokale.

Om projektet

Generelt er der i samfundet øgede krav til digitalisering og digitale løsninger. Med denne forenings-portal får borgere og foreninger i Rebild Kommune nu et fælles sted, hvor de kan finde hinanden onli-ne og finde og booke lokaler til deres aktiviteter.

Læs mere om projektet her: http://rebild.dk/folke-digi

Så kig forbi www.forening.rebild.dk.

På vegne af idrætshaller, kulturhuse og foreninger i Rebild Kommune.

Louise Gammelholm Poulsen

Udviklingskonsulent - idræt og fritid

Mads Bang Pedersen

Pressekontakt Kommunikationskonsulent Presse, krisekommunikation, sociale medier, video +45 20 61 21 69