Flagdagen markeres på Rebildcentret - foto: Rebildcentret

Rebild Kommune markerer årets flagdag på Rebildcentret

For fjerde år i træk inviterer Rebild til flagdag i samarbejde med Mariagerfjord og Vesthimmerlands kommuner. Denne gang er det Rebild, som er vært. Flagdagen onsdag den 5. september fejres derfor på Rebildcentret, Røde Møllevej 4, 9520 Skørpingfra kl. 16.30.

Den nærmeste familie er også inviteret

Indbydelsen er i princippet rettet mod alle tidligere udsendte til internationale missioner, der bor i de tre kommuner. Indbydelsen gælder også den nærmeste familie. Sådan har det været de seneste to år, og det er der gode erfaringer med.

Anerkendelse og uformelt samvær

Flagdagen giver det offentlige Danmark lejlighed til at anerkende den store indsats, som mange tusinde danskere siden 1948 har ydet som tjenestegørende i verdens brændpunkter. Det særlige ved arrangementet i Himmerland er, at det sker i en afslappet atmosfære. Efter talerne serveres en sandwich og en lille forfriskning. Dette giver mulighed for at slå en snak af med de øvrige fremmødte.

De seneste to års fejringer har tiltrukket mere end 100 deltagere fra de tre kommuner. Forventningen er derfor, at tallet i år vil være nogenlunde det samme.

Årets taler

Årets hovedtaler er skatteminister Karsten Lauritzen. Derudover taler oberstløjtnant Allan Peter Sundahl, stabschef ved Trænregimentet. Borgmester Leon Sebbelin byder velkommen. Byrådene fra Mariagerfjord og Vesthimmerland vil også være repræsenteret.

Mads Bang Pedersen

Pressekontakt Kommunikationskonsulent Presse, krisekommunikation, sociale medier, video +45 20 61 21 69