StartUp Club – et nyt tilbud til de lokale iværksættere

StartUp Club – et nyt tilbud til de lokale iværksættere

Går du med drømmen om at starte selvstændigt? De 11 nordjyske erhvervskontorer og Erhvervshus Nordjylland har sammen udviklet StartUp Club, som et særligt tilbud til de nordjyske iværksættere. Tilbuddet erstatter det tidligere iværksætterprogram NewBizz.

Der skal fortsat være et attraktivt regionalt tilbud til de nordjyske iværksættere, der står overfor at starte egen virksomhed. Det var de nordjyske erhvervsaktører enige om, da det regionale og EU-støttede program NewBizz udløb til nytår. Alle erhvervskontorerne yder ligesom Business Rebild sparring og vejledning til de nordjyske iværksættere, men de ønsker også fremover at have et ekstra tilbud til iværksættere, som er ens på tværs af kommunerne. De 11 nordjyske erhvervskontorer og Erhvervshus Nordjylland står derfor sammen om det nye initiativ StartUp Club, som er udviklet i en arbejdsgruppe nedsat af Nordjyske Erhvervschefers Samarbejdsgruppe (NES), hvor Business Rebild er repræsenteret.

En effektvurdering af de tidligere nordjyske iværksætterindsatser viser, at rådgivningsindsatsen har medført 15 procentpoint højere overlevelse og gennemsnitlig 0,8 yderligere skabte jobs pr iværksætter, der har været i et professionelt forløb.

I det nye forløb er der lyttet til iværksætternes ønsker ud fra de tidligere iværksætterprogrammer.

• Vi har haft fokus på, at det nye tilbud er smidigt og med mindre bureaukrati. Samtidig vil der være en bedre opfølgning på den enkelte iværksætter og deres udvikling, fordi det har iværksætterne ønsket, forklarer Tonny Thorup, der er formand for NES.

Rådgivning baseret på frivillighed

Iværksætteren kan altid henvende sig til Business Rebild for at få sparring på en idé. Hos Business Rebild vil man møde erfarne erhvervskonsulenter, som hjælper nærmere en afklaring på om iværksætteri er det rigtige for den enkelte.

Via StartUp Club kan nye iværksættere herefter for et mindre beløb få adgang til to timers rådgivning hos tre forskellige private rådgivere som fx advokat, revisor og markedsføringsbureauer.

Det nye initiativ er udviklet i samarbejde med et repræsentativt udvalgt af private rådgivere, som giver udtryk for, at de fortsat gerne vil bidrage til at få de nordjyske iværksættere godt fra start.

Business Rebild vil som vanligt også tilbyde arrangementer med relevante temaer for iværksættere og tilbyde netværk for iværksættere. Ønsker du at få vejledning om din virksomhedsstart og benytte dig af StartUp Club, skal du tage kontakt til Thomas Nielsen, Iværksætterkonsulent på tlf 41 77 72 51, eller email thni@rebild.dk.

Faktabox StartUp Club

Et særligt tilbud udarbejdet af de 11 nordjyske erhvervskontorer og Erhvervshus Nordjylland for nye iværksættere i Nordjylland. Iværksætteren får vejledning og sparring hos det lokale erhvervskontor om sin forretningsplan. Erhvervskontoret hjælper samtidig videre i StartUp Club, hvor iværksættere for et mindre beløb har mulighed for at få to timers rådgivning hos tre forskellige private rådgivere, som iværksætteren måtte ønske; fx advokat, revisor, markedsføringsbureau osv. Iværksætteren kan vælge mellem de mange private rådgivere, som har takket ja til at være en del af StartUp Club.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

---------------------

Thomas Nielsen