Smag tapas i Barcelona

Blogindlæg  •  2013-01-16 16:09 CET

Der er meget man kan lave i Barcelona, men det er et must at smage sig igennem de forskellige tapasmenuer. Heldigvis er det hverken svært eller dyrt at finde fantastiske tapas-steder med mad du ikke vil glemme foreløbigt.
Bestil en tapasrejse til Barcelona!

Iberico Jamón
Der er få ting som gør spanierne så stolte (og sultne) som den luksuriøse variant af skinke: Pata negra. Det som udmærker netop denne skinke er, at den er lavet af grise som udelukkende er fedet op på agern. Og ja, det gør en tydelig forskel, for skinken er helt fantastisk og smelter i munden.

Tag her hen: Ca La nati, C/Poeta Cabanyes, 12

Vegetarisk omelet
Er du vegetar eller er du helt enkelt fan af rigtig god, vegetarisk mad? Så er sprøde crêpes fyldt med svampe og ricottaost noget for dig. Denne ret er nok til flere personer, men vi kan næsten garantere I bestiller igen, når I har spist op…

Tag her hen: La Lia d’en Vicius, Calle Blai, 28

Sushi-tapas
Spaniere kan lide at dele made, også når det drejer sig om sushi. På en af Barcelonas lidt smartere restauranter, den nyåbnede Ikibana, bestiller du sushiruller som deles blandt selskabet. Favoritten? Alle varianter som hedder noget med tempura (tempura betyder at maden er friturestegt)

Tag her hen: Ikibana, Passeig de Picasso, 32

Croquetas
Når vi taler om tapassnacks så er en klassiker de stegte kroketter med forskellige slags fyld, som fås på hver anden restaurant i Barcelona. Smag ost og skinke eller hvorfor ikke et vegetarisk alternativ, som du dypper i god Salsa brava. En mild sovs af tomat og forskellige krydderier.

Tag her hen: Sagardi, C/Argenteria, 62

Tortilla de Patatas og Patatas bravas
Fordi vi herhjemme er vokset op med at kartofler er en basingrediens ved en rigtig middag, er Spaniens to kartoffelretter et godt alternativ til tapasbuffetten. Tortilla de Patatas er en kartoffelomelet som bør være cremet i midten for at give den bedste smagsoplevelse. Patatas bravas er stegte kartoffelstykker som nydes sammen med Salsa brava og aioli.

Tag her hen: Ciudad Condal, Rambla de Catalunya, 18

Kommentarer (0)