Duster er årets hit i hele Europa - også i Danmark

5 millioner biler - 5000 mennesker og 5 års fødselsdag

Det kan godt være, at Dacia stadig er et nyt bilmærke i Danmark – men ikke desto mindre er det imponerende hvad mærket har opnået på de 5 år. Fremgang i salget er naturligvis en afgørende faktor i forhold til at måle sin succes. Men det er ikke alene på markedsposition, at Dacia kan aflæse håndfaste beviser på mærkedets popularitet. Når den årlige Dacia pic-nic afholdes er der udsolgt hurtigere end til en Bond-premiere og selvom der i år er blevet plads til 5.000 gæster, gik der kun en uge før der var udsolgt og alle billetter hentet hos den lokale forhandler!

”Det er fantastisk at se hvor godt Dacia kunderne har taget picnic ideen til sig. Det føles som den helt rigtige event, hvor kunderne møder hinanden og hvor vi fra importørens side møder kunderne helt nede på jorden og dermed får mulighed for at lære en masse” fortæller Marketingchef Christian Mark fra Dacia/Renault Danmark.

Et andet område hvor Dacia mærket har haft fremgang er samarbejdet med forhandlerne. Renault Danmark har eksisteret siden 2008 og det er allerede blevet til Årets Importør titlen 4 gange – 3 gange for Renault og 1 gang for Dacia i 2017 – det må siges at være godkendt.

Og så skal vi på ingen måde glemme at Dacia på Europæisk plan går helt forrygende – nr. 1 i B segmentet for Sandero og nr. 1 for SUV klassen i Tyskland for Duster – det er faktisk helt udmærket. Den tendens forventes også i Danmark det bliver nogle interessante år, hvor endnu flere danskere hopper på Dacia bølgen. Formlen med solide og pålidelige biler til en attraktiv pris har slet ikke toppet endnu og hos Dacia Danmark forventes det at markedsandelen er markant stigende de kommende år. Loytaliteten hos ejerne er udtalt og ”Vi er ydmyge og meget taknemmelige for den store støtte som Dacia ejere og klubber udviser”, forklarer Marketingchef Christian Mark. Og dermed er vi allerede nu nok nødt til at udvide kapaciteten for Picnic´en igen næste år!

Links: www.dacia.dk og https://www.facebook.com/DaciaDK/

Mere information:

Kontakt Pressechef Søren Ignaz på telefon 2464 3941 eller email soren.ignaz@renault.com