Fra Coupé til Cabriolet

Fra Coupé til Cabriolet

Renault har netop afsløret sidste nye konceptbil fra designchef Laurens van den Ackers hånd. Navnet er CAPTUR og det er en bil, der peger fremad i både design og motorteknologi.

Først kom Renault DeZir en rød sportsvogn på el - og nu er andet skud i bøssen fra Renaults nye designchef Laurens van den Acker så på banen. Denne gang er det ikke sport der er på tapetet, men derimod en krydsning mellem en cabriolet og en offroader. Navnet er CAPTUR. En bil, der er udstyret med en hard top, der er lige til at tage af. CAPTUR har butterfly døre og 22 tommer fælge.

Indenfor er der leget med materialer og farver. Centerkonsollen er udformet af en gennemsigtigt materiale og der er alupedaler, skålformede carbonsæder, og et rat i gråt læder, der understreger bilens sportslige appeal.

Til at drive det hele har Renault udstyret den med en nyskabelse af de store. En 1.6 liters dieselmotor med 160 hk og dobbelt turbo. Motoren er desuden udstyret med Renaults EDC gearkasse (Efficient Duel Clutch), der findes på de nuværende 1.5 Dci motorer. En kombination, der ikke alene giver et sejt moment på 380 Nm, hurtige skift, men også et uhørt lille CO2 udslip på blot 99 gram eller hvad der svarer til et forbrug på cirka 27 km/l. Tophastigheden er på 210 km/t og 0-100 km/t klares på otte sekunder.

Renault CAPTUR får verdenspremiere på den internationale biludstilling i Geneve den 3. marts.