Ny banebrydende og økonomisk Renault Trafic på vej

Ny banebrydende og økonomisk Renault Trafic på vej

Siden 1980, da den første version af varevognen Renault Trafic så dagens lys, er der solgt mere end 1.6 mio. eksemplarer. Nu kommer så 3. generation. En bil, der er proppet med spændende nyheder.

Renault Trafic har, siden den første version blev præsenteret for 34 år siden, opnået massiv succes. I alt er der solgt 1.6 mio. styks siden 1980, og nu er tredje generation af den populære varevogn på trapperne.

Varevognen præsenteres i begyndelsen af april i Amsterdam for pressen, og skal sælges i 50 lande over hele verden – blandt andet i Danmark, hvor den lanceres i uge 37. Og der er nok at glæde sig til. For den nye Trafic er banebrydende.

Udefra er man ikke i tvivl om, at det er en ny Trafic, der kommer kørende. Fronten har et stort Renault Logo som vi kender fra den nye designidentitet fra Renault. Og med forlygter, der er smallere og en forrude, der har en større hældning, har man skabt en anderledes udtryksfuld bil.

Indvendig er der virkelig sket ting og sager, og det er tydeligt at se, at ergonomi og design er hentet hos Renaults personbiler.

Den nye Trafic kan fås i hele 270 forskellige varianter, to forskellige højder og to forskellige længder. Trafic kan fås som almindelig varevogn, med lad, som bus – ja, det er faktisk kun fantasien, der sætter grænserne.

En af de andre store nyheder i Trafic – måske i virkeligheden den største - er motorudvalget. Der kommer fire forskellige motorer. 90-115-120 og 140 hk diesel. Alle er baseret på den nyeste generation af Renaults 1.6 dCi motor. I 120 og 140 hk versionen har den brændstofbesparende start&stop  teknologi, er udstyret med twin turbo og klarer i den mest økonomiske udgave knap 17 km/l.

Den nye Trafic er udviklet af Renaults LCV eksperter som en pålidelig og robust arbejdshest. Den nye Trafic produceres på Renaults fabrik i Sandouville, som indtil nu primært har produceret Renaults mest luksuriøse personbiler.

Med produktionen af den nye Trafic i Frankrig fabrikeres alle Renaults varebiler nu i Frankrig. Kangoo produceres fra Maubeuge fabrikken og Master fra Batilly fabrikken.