Ny Renault Captur udfordrer premium segmentet med top sikkerhed

Captur, der har erobret en stor europæisk fanbase med over 1,5 mio. solgte eksemplarer, er nu klar i en helt ny, større og bedre version. Et lidt bredere men 11 cm længere udtryk gør Captur til en velvoksen og mere eksklusiv bil. Først og fremmest kendetegnes den nye Captur dog på de overbevisende teknologiske fornyelser som bringer Captur helt forrest i klassen af SUV B-segmentet.

Europas mest populære SUV præsenteres nu i en på alle måder forbedret og mere eksklusiv form. Materialerne, interieur, skærme og kvaliteten er løftet gevaldigt og pioner ånden fra den første generation går igen – bare på et langt højere niveau. En moderne bestseller er blevet mere atletisk og dynamisk og har fået den ekstra plads som flere har efterspurgt. Det gør Captur til en komplet pakke, der skal sikre fortsat popularitet i en af de mest konkurrenceprægede segmenter. Til at vinde kampen om kunderne er Captur udstyret med et topmoderne arsenal af udstyr og teknik kombineret med den ideelle størrelse.

Bedste Plug-In-Hybrid på markedet kombineret med Formel1 teknologi

Én af målsætningerne med den nye Captur, har været at sætte nye standarder. Og præcis som forgængeren i 2013, er Captur igen med helt fremme. Seks forskellige motorer – fra 100 hk benzin til 155 hk benzin og diesel på 95 eller 115 hk eller den helt nye T-TECH Plug in hybrid, som naturligvis er den største nyhed. Alle er de mest moderne motorer i branchen og med E-TECH er det muligt at køre op til 65 km på ren el – det er ny standard. Alle drivliner kombineres med EDC dobbeltkoblingsgearkasser eller manuelle på 5. eller 6. trin.

E-TECH motoren er en opladelig hybrid bestående af 2 elmotorer koblet på en 1,6 liters benzinmotor og et batteri på 9,8 KWh. Tilsammen giver det 160 hk og dermed masser af fremdrift. Det er lykkedes at producere hele motoren i samme størrelse og vægt som fx 1,3 benzinmotoren, hvilket også er en bedrift. Direkte fra F1 kommer gearkassen, der faktisk ikke er der – det er en såkaldt multimode direkte transmission, der selvsagt er let og hurtig og som er banebrydende teknologi for almindelige biler. Det samme kan siges om bremsesystemet, der også er hentet fra Renaults F1 afdeling – hver gang der bremses overføres energi til batteriet som dermed får længere rækkevidde på ren el. Således kan vi nu se en direkte linje fra udviklingen af teknologi i Formel-1 teamet videre til de biler Renault sælger til hverdagen. Navnet E-Tech og teknologien bag er dermed genkendelig fra bane til alm. vej og så giver det ekstra mening at se F1 som et højteknologisk laboratorium, der udvikler til almindelige biler til glæde for alle. Men udover de teknologiske fordele er Captur naturligvis også fuld af udstyr, der også sætter nye standarder i klassen.

EASY-Connect og EASY-link – skabt til hverdagen.

Når du først har kørt med Trafic Jam assistent tilknyttet adaptiv fartpilot og lane keeping vil alt andet føles gammeldags. Det sikkert og overbevisende, at køre med systemerne aktiveret og vide hvordan bilens radar og teknologi gør kørslen mere sikker og komfortabel. Der er selvfølgelig fuld LED belysning, 18” hjul og 5-stjernet sikkerhedsudstyr i Captur og når sikkerheden er i top kan de gode køreegenskaber kombineret med et imponerende multimediesystem nydes undervejs. Netop de indbyggede EASY-systemer er automatisk opdateret og en del af Smart teknologien så føreren kan fokusere på at køre bilen mens mobilitetstjenesterne intuitivt er en del af turen. Kort fortalt er indtrykket og især udtrykket på et langt højere niveau end vi er vant til og selv bagagerummet på 536 l og Bose systemet giver indtryk af en langt dyrere bil. Med brug af MyRenault App´en, der er designet til ejeren, er der altid fuld overblik og hvorfor ikke vælge en af de 90 farvekombinationer, der gør Captur til en personlig bil?

Den nye Captur føles som en moderne og flot udstyret bil. Og der er ingen grund til at denne årgang ikke bliver ligeså populær som forgængeren.

Danske priser i DKK:

Version/Motor ZEN Intens

Captur TCe 100 manuel 5 gear 198.900 216.900

Captur TCe 130 EDC 7gear 233.900 251.900

Captur TCe 155 EDC 7gear 240.900 258.900

Captur dCi 95 Manuel 6 gear 208.900 226.900

Captur dCi 115 EDC 7 gear 243.900 261.900

Specs:

Længde 4 228 mm

Bredde 1 797 mm

Højde1 566 mm

Wheelbase 2 639 mm

Bagagerum 536 l

Hjul: 16’’ / 17’’ / 18’’ – 690 mm

#Capturyouradventure

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.