Privatleasing af Renaults elbil – Fluence Z.E.

Privatleasing af Renaults elbil – Fluence Z.E.

Om kort tid introducerer Renault elbilen Fluence Z.E. Bilen kan købes til 205.000 kr. via landets Renault-forhandlere, men kan nu også privatleases inklusive Better Place medlemsskab, hvor strømmen er betalt i leasingperioden.

Privatleasing har de sidste år vundet frem som et godt alternativ til det traditionelle bilkøb. Med fast månedlig ydelse og et fast antal kilometer om året i leasingperioden, behøver kunderne ikke at spekulere på uforudsete værkstedsregninger og tab på bilen, når den engang skal sælges.

Netop gensalgsværdien har været et af de emner, der har været diskuteret i forbindelse med de kommende elbiler. Renault er af den opfattelse, at afskrivningen på en Renault Fluence Z.E. faktisk vil være mindre end i en traditionel bil – først og fremmest fordi man ikke ejer batteriet selv. Det er inkluderet i Better Place medlemsskabet man tegner samtidig med købet af bilen. Men en eventuel usikkerhed kan nu også fjernes ved at privatlease bilen.

”En elbil er et helt nyt produkt, så derfor er det naturligt at kunderne tænker på gensalgsværdien. Med privatleasing af Renault Fluence Z.E. kan de spare sig selv for tankerne og samtidig nyde lydløs, klimavenlig kørsel til en pris, der dækker alle udgifter – også ”brændstof”, siger pressechef Søren Hyltoft fra Renault.

Ved et årligt kilometerantal på 10.000 km. er prisen 5395 kroner om måneden. Lejen er inklusiv medlemskab hos Better Place, der inkluderer opsætning af en ladestander på hjemmeadressen, landsdækkende mobilitet via ubegrænset adgang til Better Place batteriskiftestationer, hvor batteriet skiftes på fem minutter, adgang til opladning i det offentlige rum og ikke mindst 10.000 kilometers kørsel, hvor alle udgifter til strømmen er betalt.

Ønsker man at køre længere koster 15.000 kilometer om året 5695 kroner over 48 måneder og der er mulighed for leasing i fire år med op til 30.000 km om året.

Privatleasingkontrakten er naturligvis FDM-godkendt og tager således højde for alle tænkelige forhold i leasingperioden.

Ud over den månedlige ydelse skal der betales en førstegangsydelse på 40.000 kr., hvilket svarer til ca. 20 procent af bilens pris og som også indeholder installationsomkostninger og montering af en ladestander på hjemmeadressen. Al service og vedligeholdelse på bilen og ladestander er ligeledes inkluderet i prisen.

Fluence Z.E. kan naturligvis også leases af virksomheder. Ved et kørselsbehov på eksempelvis 10.000 km om året er prisen 4295 kr. pr måned eksklusiv moms, mens eksempelvis 20.000 km om året koster 4895 kr. i de 48 måneder leasingkontrakten løber.

Billedtext: Renault Fluence Z.E. kan nu også privatleases. Kører man 15.000 km om året er prisen inklusiv ladestander på hjemmeadressen, adgang til landsdækkende net af batteriskiftestationer samt service og strøm i leasingperioden 5695 kr.