Bonava vælger RIB's Byggeweb løsning til alle deres projekter

Pressemeddelelse   •   Jan 05, 2017 12:39 CET

Bonava bygger Drabæk Huse i Blovstrød

Bonava, som er én af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling, har netop indgået en firmaaftale med RIB. Aftalen kommer til at omfatte alle Bonavas byggeprojekter og flere af RIBs værktøjer kommer i spil.

“Vi valgte RIB, da Byggeweb-løsningen har digitale værktøjer til alle byggeriets faser. Det giver synergi og gør projektforløbet mere effektivt. Vi forventer, at denne øgede synergi, og effektivitet kan hjælpe os med yderligere at positionere os som en af DK’s førende boligudviklere.” — Peter Kjærslund Laursen, indkøbschef i Bonava

Bonava har også indgået aftale om Professional Services, som indebærer hjælp og rådgivning omkring oprettelse, konfigurering og implementering af værktøjer, digitalisering på byggepladsen, projekthåndtering, document controlling, project controlling mv..

Om Bonava

Bonava udspringer fra NCC og har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. I dag har Bonava 1.400 medarbejdere og er aktive i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Tyskland Skt. Petersborg, Estland og Letland med en omsætning på SEK 13 milliarder. Bonavas aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.

RIB koncernen er en innovativ leverandør til den globale byggebranche. Virksomheden skaber, udvikler og tilbyder Project Management og VDC løsninger til bygge- og anlægsprojekter i forskellige sektorer over hele verden. RIB’s iTWO løsning er verdens første Cloud-/licensbaserede Big Data 5D BIM enterprise løsning til byggeriet, industrien, developers og investorer.

Siden RIB Software AG blev oprettet i 1961, har virksomheden været pioner for innovation i byggeriet og introduceret nytænkning, nye arbejdsmetoder og ny teknologi, der øger effektiviteten af byggeriets processer. Målet er at transformere byggebranchen til det 21. århundredes mest avancerede og digitaliserede branche.

RIB har hovedkvarter i Stuttgart, Tyskland, og har siden 2011 været noteret på børsen i Frankfurt. Med omkring 700 medarbejdere i over 30 kontorer over hele verden servicerer RIB 100.000 kunder, herunder entreprenører, developers, bygherrer, investorer og regeringer, på områderne byggeri og anlæg, i EPC sektoren mv.

I Danmark er RIB koncernen repræsenteret af RIB A/S (tidligere Byggeweb A/S), hvis 37 medarbejdere servicerer kunder i Danmark, Grønland og Færøerne fra hovedkontoret i København og lokalt i Jylland og på Fyn.