​RIB Gruppen indgår ny iTWO aftale med førende tysk ingeniørvirksomhed

Pressemeddelelse   •   Aug 18, 2015 14:14 CEST

RIB Gruppen har netop indgået en ny aftale om implementering af gruppens iTWO løsning med virksomheden IGS INGENIEURE i Weimar, Tyskland.

IGS INGENIEURE GmbH & Co. KG (IGS) er en af Tysklands største leverandører af tekniske tjenester til byggeri og infrastruktur. Virksomheden har med succes anvendt RIB’s projektstyringsværktøjer i mange år men gør nu enterprise løsningen iTWO til grundstenen for alt IGS’ arbejde med modelbaserede BIM 5D processer, såvel som processer, hvor der ikke anvendes BIM-modeller som f.eks. omkostningsestimering, controlling, udbud, tilbud på bestilling og projektledelse. IGS planlægger gradvis at certificere samtlige medarbejdere i iTWO og de nye 5D metoder, så IGS’ kunder konsekvent kan drage fordel af projektledelse på højere niveau.

”Vi er glade for at IGS vil være den første ingeniørvirksomhed, der bliver i stand til at tilbyde og garantere iTWO 5D arbejdsmetoder på vedvarende basis. Med modelbaserede arbejdsmetoder inden for planlægning og projektstyring kan omkostninger og tidsmæssige risici reduceres mærkbart. IGS benytter sig af lejligheden til at tilbyde holistisk modelbaseret projektstyring i infrastruktursektoren ved anvendelse af iTWO 5D og iTWO civil,” siger Michael Sauer, RIB’s økonomidirektør.

Den administrerende direktør for IGS, Dr.-Ing. Jens Barthl, tilføjer: ”IGS står for mere end 25 års erfaring, ekspertise, innovation og bæredygtighed. Med iTWO bliver vi ledere inden for nye BIM 5D arbejdsmetoder, og således leverer vi signifikant højere værdi til vores kunder ved brug af denne nye arbejdsmetode”.

RIB blev grundlagt i 1961 og er noteret på fondsbørsen i Frankfurt. Med 700 ansatte, mere end 30 kontorer og 100.000 kunder over hele verden er RIB markedets førende virksomhed indenfor BIM-løsninger til byggeriet.

RIB har en vision om at ændre byggeriet fra en traditionel industri til en avanceret industri inden 2020. Virksomhedens vækstmål er ambitiøse og understøttes af tocifrede vækstrater i både omsætning og indtjening.

RIB opererer i tre geografiske nøgleområder: Asien, engelsksprogede markeder fra Australien til Nordamerika, samt Europa.

RIB's danske datterselskab, RIB A/S (tidligere Byggeweb A/S), beskæftiger 37 medarbejdere i Jylland og på Sjælland og har hovedkontor i København.