Gå til indhold
Med det nye sokkelsystem for indkapslinger og IT-rack, kan Rittal nu tilbyde en uovertruffen mængde funktioner og muligheder.

Nyt, smart sokkelsystem fra Rittal

Det nye sokkelsystem byder på mere montageplads da hele soklen i princippet kan benyttes til installation og kabelføring. Kablet kan let føres ind og fastgøres i soklen. Kabelføring optimeres med standardkomponenter og et omfattende udbud af tilbehør, der samtidig giver yderligere fleksibilitet.

Flytbare paneler

Soklen har front og sidepaneler der nemt kan clipses af og på når skabet skal flyttes. Robuste hjørnestykker gør at en gaffeltruck nemt kan løfte og flytte to sammenbyggede standardskabe. Foruden hjørnestykkerne er også tagpladerne lavet af pladestål, og kan belastes efter forskrifterne.

Stående montage

Ved hjælp af et integreret centreringshjælpemiddel kan indkapslingen placeres præcist på soklen. En anden nyhed er, at soklen kan fastgøres ovenfra og direkte i den stabile ramme. Det giver både tidsbesparelse og forbedret montage sikkerhed, da man ikke længere behøver at lægge skabet ned for at få adgang fra bunden af.

Mere plads til udbygning

Sokkelen fines i en højde på henholdsvis 100 mm og 200 mm. Med den højere version kan belastningen flyttes til bunden af skabet og dermed spare 10-15 centimeter på monteringsprofilen og give mulighed for udvidelse inde i skabet.

Optimeret sokkel

Det nye sokkelsystem er optimeret til Rittals nye gulvskab VX25,men er også bagud kompatibelt med tidligere indkapslings- og skabssystemer. Soklen har samme hulmønster som VX25-skabet. Det giver en bred palette af montagemuligheder, når de standardiserede skabskomponenter også kan anvendes i soklen.

Flere muligheder med tilbehør

Ekstra tilbehør til soklen gør det eksempelvis muligt at justere soklen så den står lige, selv på ujævne underlag. Panelerne kan udstyres med børstelister for en enklere kabelføring, hvilket er et sjældent syn i IT-miljøer. Soklen fås også i en ventileret version, der giver luftindtag til soklen udefra. Dette er særligt efterspurgt til IT-racks.

– Det specielle med VX er, at soklen kombinerer de bedste funktioner fra vores tidligere system i et enkelt, modulært og fleksibelt byggekoncept. Dermed slipper kunden for at arbejde med to enheder. Det bliver enklere at konfigurere og montere, hvilket fører til lavere lageromkostninger for vores kunder, siger Per Magnusson, produktchef på Rittal Scandinavian ab.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Per Magnusson

Scandinavian Product Manager Enclosures and Rittal Automation Systems

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37