”CAFÈ RAGNAROCK – BY FREUNDE” - NY CAFÈ ÅBNER PÅ RAGNAROCK

Lørdag d. 17. marts kl. 12.00 åbner ny café på RAGNAROCK under navnet ”Café RAGNAROCK – By FREUNDE”. Bag Freunde står Dankbar, der også driver ”Café Freunde” i Trekroner.

RAGNAROCK er stolte over at byde velkommen til ”Café RAGNAROCK – By Freunde”, der åbner lørdag d. 17. marts kl. 12.00 i museets foyer. Cafeen, der forpagtes af Dankbar, bygger på konceptet ”mad der er til at forstå”, vil tilbyde et udvalgt af lækre og smagfulde retter. Retter der er skabt med udgangspunkt i gode råvarer og med små finurlige noter til museets udstillinger integreret i smagsoplevelsen.

Det har hele tiden ligget i kortene, at RAGNAROCK skulle have en ekstern forpagter, da vi aldrig har haft intentioner om selv at drive café. Vi er derfor superglade for, at det er lykkedes os at finde en stærk lokal partner, der allerede har bevist, at de forstår at drive en restaurantvirksomhed, som Roskildenserne har taget godt imod. Det har selvfølgelig også haft betydning, at Freunde ikke bare er en professionel aktør men også er en virksomhed med dobbelt bundlinje, der løser en samfundsmæssig vigtig opgave. Præcis lige som Ragnarock selv - et sted for alle, med rummelighed, socialt samvær og masser af plads. En anderledes restauratør til et anderledes museum”, siger museumsdirektør for ROMU Henrik Bo Nielsen

”Fra vores indledende snak med RAGNAROCK om et cafésamarbejde, følte vi en meget stærk sammenhæng mellem vores og museets værdier. Værdier der har fokus på at være åben, imødekommende og folkeligt - med plads til alle. Vi ser også en spændende mulighed for at omsætte og skabe sammenhæng mellem det oplevede i udstillingerne og det man som gæst kan får serveret i caféen”, siger Randi Tang Nielsen, Leder af Dankbar der står bag Café Freunde

Med åbningen af ”Cafè RAGNAROCK – By Freunde”, har museet også taget endnu et vigtigt skridt i retning af at opfylde museets ambition om at være et aktivt bydelshus i MUSICON-området.

”Cafe RAGNAROCK – By Freunde” åbner lørdag d. 17. marts kl. 12.00. Og allerede fra søndag d. 18. marts mellem 10.00 – 13.00 serveres der brunch i caféen. Et punkt, der vil være tilbagevendende hver søndag fremover.

Læs mere om Dankbar på dankbar.dk

For yderligere oplysninger kontakt:

Dankbar

Randi Tang Nielsen, Leder - randi@dankbar.dk – 6169 0139