FORTIDSMINDEDAG - VANDRING I ELVERDAMSDALEN

Elverdamsdalens gravhøje, hulveje og gamle agersystemer bliver udforsket, når Egnshistorisk Forening, Tadre Mølles Venner og ROMU inviterer til vandring i området omkring Tadre Mølle i anledning af Fortidsmindedag den 28. april. Det er gratis at være med.

Kom med på fortidsmindedag i den fredede Elverdamsdal, hvor fmd. for Egnshistorisk Forening for Hvalsø, Bent Gottfredsen, tager dig med på en spændende kultur- og naturhistorisk vandring. Gottfredsen vil undervejs fortælle om både dalens særegne geologi, om de fredede fortidsminder og om de kulturspor, vi støder på undervejs.

Turen starter på Tadre Mølles P-plads, går ned over Aastrup Kloster til det gamle kalkleje, op til bronzealderhøjene Sneglehøj og Kikhøj og de omkringliggende diger, hulveje og agersystemer i skovparten Hestehaven på østsiden af dalen. Herfra går vejen hjemad gennem skoven til Tadre Mølle, hvor Bent Gottfredsen slutteligt vil orientere om de seneste istandsættelser på møllegården, og hvor man har mulighed for at købe kaffe og kage (bestilles inden turstart).

Fortidsmindedagen arrangeres i et samarbejde mellem Egnshistorisk Forening for Hvalsø, Tadre Mølles Venner og ROMU. Turens længde er ca. 6 km og vil vare ca. 2 timer med efterfølgende mulighed for at nyde omgivelserne og stemningen i og omkring den gamle vandmølle.

Tid, pris og sted

28. april, kl. 13-15.30