ENGIE Fabricom valgte Roxtec som leverandør af sikre tætningsløsninger

Pressemeddelelse   •   Okt 03, 2016 09:00 CEST

Burbo Bank havmøllepark transformerstationen er ejet af Dong Energy, bygget af ENGIE Fabricom, hvor rør og kabler er tætnet af Roxtec

Roxtec tætningsløsninger anvendes til at tætne hundredevis af åbninger til kabler og rør ombord på Dong Energys Burbo Bank offshore vindmølleparks transformerstation. Substationens bygherrer ENGIE Fabricom bruger Roxtec rørtætninger til at optimere beskyttelse og sikre driftssikkerhed.

"Udfordringen er at holde havets atmosfære ude. Med Roxtec, har du alt under kontrol og kan være 100 % sikker på, at rummene også er adskilt i tilfælde af brand, "siger Willy Martens, Area Sales manager ENGIE Fabricom.

Roxtec tætningsløsninger anvendes over hele transformerstationen for at beskytte mod brand, gas og vand. Gennemføringerne anvendes til højspændingskabler samt signal- og fiberoptiske kabler og i styreskabe. Kabeltætningerne bruges også til en bred vifte af rørgennemføringer - fra aircondition til brandslukningsanlægsrør.

"Hvis du har et godt produkt som Roxtec, behøver du ikke at bekymre dig om vedligeholdelse og garantiperioder. Jeg har ikke oplevet nogen klager ved at vand trænger ind i et system eller i en transformerstation," siger Willy Martens.

Kvalitet i hver detalje

Burbo Bank offshore transformerstation blev bygget i Hoboken, Belgien. Den vil indsamle strøm fra 32 vindmøller ud for Liverpool og levere vedvarende energi i mindst 25 år. Det er derfor afgørende at sikre driftssikkerhed. Et stop i en 32-turbine vindmøllepark kan koste hundredtusinder af euro i tab af kraftproduktion. Det er også dyrt at betale for en helikopter og teknikere, og det er en virkelig udfordring at ramme plet såvel vejr- og vedligeholdelsesmæssigt.

ENGIE Fabricom er endda forberedt til fremtidige behov og ekstra kabelføring ved at installere Roxtec gennemføringer til 50 procent ekstra kapacitet.

Lær mere ved at se filmen om, hvordan ENGIE Fabricom anvender Roxtec-gennemføringer til at optimere beskyttelse og sikre driftspålidelighed her

Læs den nye brochure "Cable and pipe transits for the wind energy Industry" her

For mere information, kontakt venligst Thomas Schöbel, Global Customer Coordination Manager,
Wind Power Thomas.Schobel@roxtec.com eller på mobil +45 2118 0096