Erstat dine kabelforskruninger med Roxtec HD (High Density) kabeltætningsløsninger

Pressemeddelelse   •   Mar 16, 2020 10:00 CET

Roxtec HD, - reducér vægten til det halve og forøg kabelkapaciteten

Reducér vægten til det halve og forøg kabelkapaciteten med op til 40%

Roxtec udvider sit sortiment med en tætningsløsning til applikationer med høj kabeltæthed. Roxtec lancerer to nye versioner af Roxtec HD (High Density) kabeltætnngsløsninger til brug i terminalkasser, el-skabe og kabinetter. Roxtec HD er udviklet til anvendelser med høj kabeltæthed og høje krav til beskyttelse af udstyr. Tætningsløsningen hjælper med at sikre installationer og spare planlægningstid til design, installation og opgraderinger.

Roxtec HD-tætningsløsninger er testet og godkendt til risikofyldte miljøer, og de er tilgængelige i projekter til ATEX, IECEx og NEC. Gennemføringerne består af AISI 316L syrefast rustfrit stålrammer og Roxtec tætningsmoduler, som kan tilpasses kabler af forskellige størrelser.

I stedet for at anvende traditionelle kabelforskruninger har det vist sig, at den allerede efterspurgte Roxtec HD 32 har plads til max. 41 kabler, hvilket må siges at være en pladsbesparende succes. De nye versioner er Roxtec HD 16 til for op til 16 kabler og Roxtec HDLC til store kabler på op til Ø 54 mm. Alle tre findes til Ex e / Ex tb-godkendte terminal- og samlekasser, og de er certificeret til limning og jording.

Roxtec HD-tætningsløsninger er enkle at installere, 50% mere pladseffektive end traditionelle kabelforskruninger, og kan reducere installationsomkostningerne med op til 50%.

Det plads-og vægt besparende design som Roxtec HD har, gør det nemt at tætne flere kabler, med eller uden armering, i hver åbning. Dette er en stor fordel i forhold til kabelforskruninger, da det giver designere og producenter mulighed for drastisk at reducere antal, størrelsen og vægten af el-skabe og kabinetter. Det er således muligt at reducere vægten med 50% og øge kabelkapaciteten med op til 40% sammenlignet med kabelforskruninger. For yderligere oplysninger om de specifikke produkter, læs nærmere på https://www.roxtec.com/dk/fokus/roxtec-hd-kabeltaetninger/

Eller brug 44 sek på at se videoen her

For yderligere information, kontakt Matt Roberts, Global Product Manager hos Roxtec International AB, via e-mail matt.roberts@roxtec.com eller telefon +46 733 31 30 49 eller besøg roxtec.com/dk