Fleksible kabel- og rørtætninger - til ethvert projekt med renrum

Pressemeddelelse   •   Sep 19, 2019 08:00 CEST

Roxtec kabel- og rørtætninger indgår i mange projekter - herunder renrum

Vidste du, at Roxtec tætninger dækker mange forskellige behov indenfor life science og beskytter mod brand, vand og skadedyr samt giver løsninger til strømtilslutning, jordforbindelser og elektrisk sikkerhed.

LIfe science operatører anvender gastætte tætninger fra Roxtec til at styre tryk. De kan opretholde et over- eller undertryk i deres laboratorier, renrum og BSL-faciliteter. De certificerede tætninger bidrager derved til personsikkerhed og driftssikkerhed gennem hele livscyklussen for mange tryk- og kontamineringskontrollerede områder.

Forebyggelse af lækager og kontaminering

Professionelle designer med Roxtec-tætninger for at opnå BSL 4 niveau. Det er en måde at forhindre bakterier og kemiske dampe i at slippe ud i miljøet. Designerne ønsker også at forhindre kontaminering i at slippe ind i renrummene. Roxtec-løsningerne er testet for at sikre den mest optimale ydeevne gennem et helt livs eksponering for desinficerende gasser som formaldehyd, VHP (brintoverilte) og klordioxid. Takket være denne kvalitet hjælper tætningssystemet også med at reducere valideringsperioder.

Utallige anvendelsesområder

Roxtec-tætningsmoduler monteres rundt om kabler eller rør i rammer, der er fastgjort til konstruktionen, og systemet tætnes med en kompressionsenhed eller vha. ekspansion. Rammerne fås til enhver type konstruktion og i forskellige materialer, såsom pulverlakeret eller rustfrit stål med en ren overfladebelægning. Systemet er ideelt til lukning af gennemføringer i vægge, gulve, kabinetter og lignende, fra kælder til kvist. Roxtec -produkter, der beskytter mod brand, gas, vand, støv og gnavere, kan både boltes til konstruktionen eller monteres direkte i kerneborede åbninger.

Roxtec EMC-tætningssystemer

Roxtec BG™ (”bonding and grounding”) bruger et kraftigt flettet metalbånd til at jordforbinde armerede eller skærmede kabler. Det sikrer installationer mod kortslutninger og lynnedslag. Roxtec ES (elektromagnetisk afskærmning) kombinerer en bred, ledende tape med et RF-skjold til blokering og afledning af elektromagnetiske forstyrrelser, mens Roxtec PE (potentialudligning) giver beskyttelse mod elektromagnetiske forstyrrelser i kabelskærme eller metalrør.

Læs mere om Roxtec lifescience tætningsløsninger her

For yderligere information kontakt venligst Lasse Kohrtz, Segment Manager, Infrastructure & Industry

via email lasse.kohrtz@roxtec.com