Gennemføringer der sikrer havne-infrastrukturen

Pressemeddelelse   •   Apr 05, 2018 11:00 CEST

Shanghai Yangshan Deepwater Port- Verdens største og mest avancerede containerterminal

Fase IV i den kinesiske havn omfatter 2,23 millioner kvadratmeter. Den har en 2,35 km lang kystlinje og er et strategisk omdrejningspunkt for Shanghai International Shipping Center. Der anvendes nye teknologier, produkter og materialer for at nedbringe driftsomkostningerne og forøge effektiviteten. Både ejere og designere værdsætter Roxtecs systemer, fordi de beskytter havnens understationer.

Løsninger til høj kabeltæthed

Ingeniør Weizhi Chen fra CCCC Third Harbor Consultants forklarer, hvorfor virksomheden har specificeret Roxtecs løsninger: "Normalt anvender vi indbyggede sleeves til kabelindgange i understationer, men et stort antal sleeves i væggen kan påvirke konstruktionen således at vandindtrængning kan forekomme fra udgravninger. Vi løser disse problemer og kan klare et stort antal kabler med Roxtecs gennemføringer".

Forebyggelse af saltholdig fugt

Infrastrukturen i havnen kræver stabilitet og pålidelighed. For at sikre konstruktionernes stabilitet er det afgørende at klare udfordringerne fra det saltholdige miljø omkring Shengsi-øerne. Små saltpartikler fra fugt på de elektriske komponenter kan forårsage korrosion, så gennemføringerne skal kunne modstå korrosion og holde den saltholdige fugt fra at komme ind til udstyret i understationerne. Roxtecs tætningsmoduler og Roxtecs rustfri GH stålrammer er fremragende anti-korrosionsløsninger.

Certifikat af virkningsgraden

"Roxtec fremviste al relevant dokumentation for test og certificering fra certificeringsbureauet. Der er ikke tvivl om, at Roxtec byder på førsteklasses ydeevne og beskyttelseskapacitet. Tætningsløsningerne opfylder 100% vores krav til elektrisk sikkerhed. Det er intelligente løsninger, som giver os tryghed", udtaler Weizhi Chen.

Læs mere på roxtec.com/dk her

Du kan få flere oplysninger ved at kontakte Lasse Kohrtz, Segment Manager, Infrastructure & Industry hos Roxtec Denmark på email: lasse.kohrtz@roxtec.com eller telefon +45 42 68 66 36. Yderligere information fås også ved at kontakte Jason Hood, Segment Manager for Infrastructure, Roxtec Inc. United States. Telefon: +1 918 760 0354 eller email: Jason.Hood@roxtec.com