Poltramp Yard vælger Roxtec ikke-svejsebare tætningsløsninger

Pressemeddelelse   •   Aug 30, 2016 10:00 CEST

Roxtec SPM tætning installeret ombord på prammen-ponton.

Det 2.700 ton fartøj er tætnet med Roxtec SPM-tætningsløsning

Poltramp Yard vælger Roxtec ikke-svejsebare tætningsløsninger
Poltramp Yard S.A. i Świnoujście, Polen, brugte de nye Roxtec SPM tætninger til Bodø Constructor - et nybygget offshore kabellægning pram-ponton.

Poltramp Yard havde brug for at tætne åbningerne for en betydelig mængde af rør ombord på store kar, men mange steder var svejsning ikke muligt på grund af sikkerhedsregler.

Poltramp Yard besluttede derfor at bruge certificerede Roxtec SPM tætning, som ikke kræver nogen svejsning. Hurtig og nem installation var en anden grund til at værftet valgte Roxtec.

Certificeret beskyttelse
Roxtec SPM tætning kan bruges til metalrør ombord på marine eller offshore strukturer for at sikre beskyttelse mod brand, gas og vand. Løsningen gør det nemt at bevare den samme høje grad af sikkerhed gennem hele produktets levetid (fra byggeri til drift)  - uden nedetid eller omkostninger forbundet med svejsning. Tætningen har en MED-certificering fra DNV-GL og typegodkendelsesattester fra ABS, RMRS og LR.

Komplet transit leverandør
Det 2.700 ton fartøj er 120 m lang, 32 m bred og 6,5 m dyb. Fartøjet er udstyret med en karrusel for kabel opbevaring og et kabellægning system. Det kan også fungere som en logistisk base for havmøllepark konstruktion. Roxtec har gennem sit polske datterselskab leveret et stort antal tætningsløsninger til projektet. Få mere information om Roxtec SPM tætningsløsninger: Gør dine metalrør tætte uden svejsning

For mere information, kontakt venligst Morten Gustavsen, Segment Manager Marine & Offshore via email morten.gustavsen@roxtec.com eller via mobil: +45 2485 3015

Roxtec og Multidiameter ™

Roxtec Denmark ApS er et datterselskab i den svenske Roxtec Group, der er verdens førende leverandør af modulære-baserede kabel- og rør transitter. Virksomhedens opfindelse til tilpasning til kabler og rør af forskellige størrelser, Multidiameter ™, er baseret på tætningsmoduler med aftagelige gummilag som giver mulighed for en perfekt tætning, uanset den udvendige bredde af kablet eller rørledningen. Teknologien forenkler design, fremskynder installation og reducerer behovet for lager, materialer og logistik. Det giver også ekstra kapacitet for opgraderinger. Roxtec er til stede på mere end 80 markeder via datterselskaber og distributører.

Læs mere om Roxtec på roxtec.com/dk