Roxtec Denmark Aps og Solar A/S indgår nyt samarbejde

Pressemeddelelse   •   Jul 05, 2019 10:00 CEST

Roxtec UG™ – tætningsløsninger under terræn samt kabel- og rørgennemføringer til industrien og Marine & Offshore

Roxtec Denmark Aps og Solar A/S har netop indledt et samarbejde om salg og distribution af tætningsløsninger til kabel- og rørgennemføringer. Det betyder, at alle Solars industrikunder nu har adgang til Roxtecs unikke produkter med dag-til-dag-levering.

Roxtecs modulære tætningssystemer øger sikkerheden i produktionsanlæg, bygninger og på skibe verden over. Et felt, der kræver dyb teknisk forståelse og support og derfor er samarbejdet med Solar et drømmescenarie.

”Afgørende for vores fælles interesse er at imødekomme behovet for hurtig levering fra dag til dag. Vores fælles styrke er at supportere vores kunder, så snart behovet opstår. Roxtec og Solar har tilsammen mange årig knowhow, der rækker fra design og udvikling til support og levering. Sammen står vi stærkt med at yde den bedste service til vores kunder,” udtaler Lasse Kohrtz, Segment Manager, Infrastructure & Industry hos Roxtec Denmark ApS.

For yderligere information:

Roxtec Denmark ApS: lasse.kohrtz@roxtec.com eller +45 4268 6636

Solar A/S: Mogens Christensen, Markedsansvarlig – Industri & Offshore. mch@solar.dk eller + 45 40641275

FAKTA

Roxtec er verdensførende inden for modulære tætningssystemer, blev grundlagt i Karlskrona, Sverige i 1990 af Mikael Blomqvist, opfinder af Multidiameter™ tætningssystemet. Roxtec har mere end 285 registrerede produktcertifikater samt mere end 430 registrerede test og godkendelser og har lokalt tilstedeværelse på mere end 80 markeder.

Solar Group er en ledende, digital sourcing og servicevirksomhed med en årlig omsætning på 11 mia. kr. 60 procent af virksomhedens indtjening genereres gennem digitale kanaler, som gør Solar til en af de største digitale virksomheder i Skandinavien. Solars kerneforretning centrerer sig omkring sourcing af produkter, værdiskabende services og optimering af kunders forretninger. Solar Group har hovedkvarter i Danmark, beskæftiger ca. 3.000 medarbejdere og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen.