Roxtec løste de tekniske udfordringer med designet

Pressemeddelelse   •   Sep 25, 2019 08:00 CEST

Danyard, som servicerer superyachter, bygger og renoverer avancerede yachter i kompositmaterialer. Til det 240 fod lange M/Y Princess Mariana brugte de mere end 1.000 Roxtec kabel- og rørgennemføringer!

Roxtec varetog projektet for kabler. Et andet mærke af tætninger blev oprindeligt specificeret til rørledningerne, og leverancerne var allerede begyndt at dukke op. De ansatte hos Danyard var imidlertid nysgerrige på Roxtec-systemet og besluttede at prøve et par Roxtec-gennemføringer til rør. De var imponerede og besluttede at ændre hele specifikationen.

Til stål og glasfiber

Princess Mariana er en højteknologisk konstruktion af stål, aluminium og glasfiber. Ved at vælge Roxtec som foretrukken leverandør, fik værftet stor støtte under byggeriet. Roxtec-teamet bidrog til løsninger således tekniske udfordringer med designet blev løst. Installatørerne fik sparring i at opnå optimale resultater i det forskelligartede bygningsmiljø.

"Vi er imponeret over den omfattende dokumentation og frem for alt den hjælp, som Danyard fik med hensyn til udvikling af produkter til installationer i glasfiberkonstruktioner", siger skibsarkitekt Jørgen Nykjaer.

Merværdi

Roxtec-gennemføringer løste ikke kun problemer med føring og tætning af rør og kabler. De reducerede og dæmpede også lyd og vibrationer. De mekaniske tætningsløsninger fra Roxtec kan åbnes, hvilket gav værftet en mulighed for at designe alsidige og fleksible rørgennemføringer med fremtidige behov i tankerne.

Enkel effektivitet

Roxtec-systemet er fleksibelt. Der blev installeret Roxtec RS-tætninger uden rør ved opførelsen, beregnet til, når behov for nye rørgennemføringer opstår.

”Vi er meget glade for fleksibiliteten af produkterne og leveringstiderne. Samarbejdet med Roxtec har betydet en reduktion af lagerniveauet”, siger Børge Jørgensen i indkøbs- og logistikafdelingen hos Danyard. Læs mere om hvilke Roxtec løsninger, der blev anvendt til projektet her

Ønsker du mere viden om tætningsløsninger til Marine & Offshore, kontakt venligst Trine Gram på trine.gram@roxtec.com eller direkte på +45 2890 4153