Roxtec Services AB godkendt af Lloyd’s Register

Pressemeddelelse   •   Feb 20, 2017 13:00 CET

Installationstjek

Roxtec Services AB er blevet auditeret af klassifikationsselskabet Lloyds Register og har modtaget en officiel godkendelse til inspektion og vedligeholdelse af kabel- og rørgennemføringer. Denne godkendelse sætter nye standarder for langsigtet sikkerhed til søs.

Roxtec Services AB er en del af kabel- og rørtætningsudbyderen Roxtec Group. Virksomheden tilbyder tjenester til marine og offshore industrien, herunder onsite inspektion, anbefalinger til reparation, tilsyn og vedligeholdelsesarbejder vedrørende kabel- og rørgennemføringer på skibe og offshore-enheder.

"Vi er stolte og glade for, at Lloyds Register erkender, at det ikke er nok kun at fokusere på verificering af produktets ydeevne," siger Fredrik Timonen, administrerende direktør for Roxtec Services AB. "Hvis kabel- og rørtætninger skal beskytte mennesker, skibe og offshore-enheder imod risikofaktorer såsom brand, gas og vand gennem en livscyklus, betyder det også noget, hvad de er udsat for og hvordan de er vedligeholdt."

Fredrik Timonen oplever i øjeblikket et stærkt momentum for Roxtec Services AB.

"Vi tror på et tæt samarbejde med klassifikationsselskabet og ejere for at løfte vigtigheden af at integrere tætninger i en systematiseret vedligeholdelsesplan for både rigge og skibe. Det faktum, at Lloyds Register har gjort os til en godkendt leverandør hjælper os med at sætte fokus på disse vigtige sikkerhedsmæssige detaljer. "

For mere information, kontakt venligst Fredrik Timonen, administrerende direktør, Roxtec Services AB på
+46 733 31 31 03 eller via e-mail: fredrik.timonen@roxtecservices.com