Stort HVDC-projekt i Kina er sikret med Roxtec-tætninger.

Pressemeddelelse   •   Mar 26, 2018 11:00 CEST

Taizhou 800kV converter station i Jiangsu-provinsen, Kina er et omfattende HVDC-projekt.

Eltransmission og -forsyning over lange afstande til millioner af husstande og virksomheder kræver driftssikre produkter. På Taizhou ±800kV-transformerstationen i Jiangsu-provinsen anvender SGCC Roxtec BG-tætninger på alle kritiske steder til at opnå sikkerhed og driftssikkerhed.

Klarer mange udfordringer

Roxtecs kabeltætningsløsninger beskytter mod gas, vand og gnavere. De beskytter overvågningsudstyr mod elektromagnetisk interferens (EMI), som overføres via kabler, samt mod elektromagnetiske pulser (EMP). Og BG-funktionen (Bonding and Grounding) er stærk nok til at kunne modstå effekten af en spændingsspids forårsaget af et lynnedslag.

God teknisk support

Hr. Huang Xing, installationschef hos SGCC, HVDC Construction, er godt tilfreds med Roxtecs BG-løsninger, og det samme er ejeren, der har besøgt byggepladsen for at inspicere installationerne.

"Vi havde brug for at få leveret materialet hurtigt, og vi fik god teknisk support fra Roxtec", siger Huang Xing. "Roxtex hjalp os både på byggepladsen og med at designe de skræddersyede tætninger. Vi har besluttet at bruge Roxtec BG i alle vores projekter, siger hr. Huang Xing fra SGCC HVDC Construction.

Klarer fremtidige behov

Med Roxtec tætninger er det muligt at tilføje nye kabler efter nogle år, eller når udstyret skal opgraderes.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Thomas Schöbel, Global Customer Coordination Manager, Wind Power på telefon +45 21 18 00 96 eller på email thomas.schobel@roxtec.com