Transit design værktøj til bedre udnyttelse af tid og rum

Pressemeddelelse   •   Feb 01, 2017 10:52 CET

Niels Ammundsen, VP Global Services hos Odense Maritime Technology A/S

Transit-designværktøj til bedre udnyttelse af tid og rum

Odense Maritime Technology A/S (OMT)  i Danmark sparer op til 80 % tid og forenkler design af kabel- og rørtætningsløsninger ved hjælp af et online værktøj fra Roxtec.

VP Global Services Niels Ammundsen i OMT forklarer, hvor vigtigt den web-baserede applikation Roxtec Transit Designer er i deres design af flådeskibe. I et nyligt projekt, hjalp værktøjet dem med at spore og følge indholdet af hver kabelgennemføring.

"Vi havde 1.000 gennemføringer og strenge marginer. Kunden krævede 20 procent kapacitet til fremtidige installationer og detaljeret kontrol af den uudnyttede margin hele vejen gennem projektet. Vi brugte Roxtec Transit Designer for at sikre vi havde plads nok. "

Betydelige tidsbesparelser
OMT-holdet var i stand til at overvåge udviklingen og give opdateringer på et dag-til-dag grundlag vedrørende kabelgennemføringernes fyldrate. Dette beroligede kunden, der ønskede at undgå risikoen for at skulle skære nye eller modificere åbninger.
De anslår deres tidsbesparelser til 80 procent i forhold til dimensionering og holde styr på transitter manuelt.
"Vi reducerer også risiko, da vi identificerer problemer, før de bliver til virkelighed på værftet."

Deling af arbejdet online
Holdet værdsætter det brugervenlige interface, integrationen med andre design-programmer og det visuelle, der viser hvordan man skal pakke modulerne samt evnen til at dele arbejdet med projektmedlemmer på andre lokationer.
OMT-holdet bruger værktøjet til at sikre, at de vælger en tætningsløsning, som opfylder alle krav, og at være i stand til at bedømme størrelsen af gennemføringer korrekt.
"Vi ved fra tidligere projekter, at Roxtec-produkter lever op til forventningerne, og at de har alle de nødvendige certifikater med hensyn til brandsikring og gas-tæthed. "

Læs mere om  OMT's succeshistorie ved brug af RTD

For mere information, kontakt venligst Morten Gustavsen, Sales Manager Marine, Oil & Gas Offshore hos Roxtec Denmark ApS via morten.gustavsen@roxtec.com eller på 45 2485 3015. Eller kontakt Ola Weidenberg, EVP Global Marketing hos Roxtec International AB via ola.weidenberg@roxtec.com eller på 46 733 31 30 65.