Let’s Color på toppen af verden

Steve Williams, den britiske dobbelte OL-guldvinder i roning, har med hjælp fra Let’s Color klaret udfordringen at bestige verdens højeste bjerg Mount Everest. Han startede sit eventyr d. 29. april 2011 og nåede toppen af Mount Everest kl. 10.10 d. 25. maj.

Steve udtaler: "At bestige Mount Everest har været noget som jeg ville gøre siden jeg var 12 år, så nu er jeg glad for at jeg har haft muligheden for at gøre det og med succes. Let’s Color-projektet er fantastisk eftersom det giver vitalitet og energi til menneskers liv og jeg ved af egen erfaring hvor vigtigt det er. Toppen af Mount Everest er i sandhed klædt i farver - den er dækket flerfarvede bønneflag og andre flag som klatrerne har haft med sig op til toppen og efterladt der. Og nu findes der også meget symbolsk et Let’s Color flag der.”

Gennem denne ekstraordinære bedrift har Steve fået indsamlet ca. 11,6 mio DKK ind til Marie Curie Cancer Care, en velgørenhedsorganisation som sørger for pleje til døende kræftpatienter enten i hjemmet eller på hospice, samt giver støtte og hjælp til deres familier.

Let’s Colors støtte til Steve hjalp ham med at få opfyldt sin barndomsvision samt at samle denne store sum midler ind til velgørende formål. Til gengæld tog Steve Let’s Color budskabet med til verdens top.

Vi er glade for at have støttet Steve Williams bestigning af Mount Everest og den indsamling som han har gennemført. Placeringen af flaget på toppen af Mount Everest er en symbolsk tilkendegivelse af vores engagement i at sætte farver på menneskers hverdag gennem at male rum og pladser, som har behov for nye og friske farver rundt om i verden. Siden lanceringen af Let’s Color-projektet i begyndelsen af 2010 har Sadolin inspireret mennesker til at engagere sig i deres omgivelser, genopfriske og farvelægge dem med nye farver – og hvad er mere passende end at fejre dette med at placere Let’s Color flaget på toppen af verdens højeste bjerg, siger Claus Sande Hansen, Marketing Manager, Sadolin.

Læs mere om Let's Colour projektet på Sadolin Danmarks Facebook side og på letscolourproject.com

• Sociale spørgsmål

• mount everest
  • steve williams