Norton Clipper’s Pro Silencio-klinger

Nyhed -

Norton Clipper´s Silencio-klinger er nomineret til Byggeriets Arbejdsmiljøpris 2020

NORTON CLIPPER diamantklinger fra SAINT-GOBAIN ABRASIVES A/S sætter endnu engang standarden for støjreduceret skærende værktøj til bygge- og anlægsindustrien, i form af en helt nyudviklet serie af lasersvejste diamantklinger til overkommelige penge – som muliggør en endnu bredere skare af virksomheder/håndværkere at skære beton og universelle byggematerialer med markant bedre komfort for brugeren, foruden at forbedre arbejdsmiljøet på arbejdspladsen såvel som i nærområdet.

Serien af PRO BETON SILENCIO kan med fordel anvendes i boligområder, bymidte, omkring skoler, pleje-/ældrehjem, hospitaler og lignende støjfølsomme områder.

Klingens unikke konstruktion reducerer i Ø125mm støjniveauet, ved skæring i beton monteret på batteridrevet én-håndsvinkelsliber med -35,46% (-4,5dB(A) og med -50% (-3dB(A) gældende for 220V~.

For klingen i Ø230mm reduceres støjniveauet, ved skæring i beton med vinkelsliber, med -33% (-5,1dB(A), og for klingen i Ø350mm (anvendt på skæreborde) reduceres støjniveauet med -12,5% (-9dB(A) svarende til 8 x mindre støj.

Alle test og efterfølgende dokumentation i form af certifikater per produkt, er udført af ekstern testcenter; LUXCONTROL hjemmehørende i Luxembourg.

”Med dette nye konkurrencedygtige produkt møder vi de stadig stigende krav der stilles til arbejdsmiljø for brugeren og samtidig for projekter/opgaver, hvor personer opholder i nærområdet f.eks. i bybilledet eller indvendige i større byggerier” fortæller Erik Møller, salgschef hos Saint-Gobain Abrasives A/S.

Byggeriets Arbejdsmiljøpris

Byggeriets Arbejdsmiljøpris gives til produkter og løsninger, som gennem innovativ produktudvikling bidrager til et dokumenteret bedre arbejdsmiljø på byggepladsen, herunder:

- At det er dokumenterbart, at tunge løft er afviklet for medarbejderne.

- At der er sket en innovation.

- At det er dokumenterbart, at løsningen samlet set betyder, at der spares ressourcer på byggepladsen samt i planlægningen af arbejdet.

- At løsningen mindsker risiko for arbejdsulykker.

- At løsningen mindsker risiko for udsættelse for støv og skadelige kemikalier.

- At løsningen mindsker risiko for udsættelse for støj og vibrationer.

Byggeriets Klimapris, Energipris, Miljøpris og Arbejdsmiljøpris bliver uddelt på BYGGERI-messen.

Danske Byggecentre ønsker med uddelingen af ovennævnte priser fortsat at:

– Fremme udviklingen af byggevarer med bedre energi- og miljømæssige egenskaber til gavn for klimaet

– Sætte fokus på virksomheder, der har iværksat en klima-, energi-, miljø- og/eller arbejdsmiljøstrategi

Læs mere her: https://byggerimessen.dk/klimapriserne.aspx

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.