Gå til indhold
Saint-Gobain Abrasives udstiller på International Hardware Fair - Eisenwarenmesse

Nyhed -

Saint-Gobain Abrasives, verdens førende producent af slibeprodukter, udstiller på International Hardware Fair – Eisenwarenmesse i Köln, Tyskland, 9-12 marts 2014 (hall 10.2, monter A-009). På messen lanceres flere nyheder, bl.a. den nye generation af skrubskiver, slibeprodukter til Gør-Det-Selv og billakering samt maskiner og klinger til bygge- & anlægsindustrien.

På messen præsenteres den nye generation af skrubskiver, Norton Quantum Fast Cut, som er baseret på en helt ny slibeteknologi med for eksempel keramisk slibemiddel i kombination med et blødt bindemiddel, som giver betydelig højere afvirkning. Norton Quantum Fast Cut har desuden et lavere vibrationsniveau end konventionelle skrubskiver hvilket giver et bedre arbejdsmiljø for brugeren.

Til Gør-Det-Selv vises et helt nyt sortiment slibe- og polerprodukter til bilreparation som for eksempel slibning af metal, plastik spartel, primer og lak. Disse nye produkter, som indgår i Norton Expert sortiment bliver tilgængeligt senere på året 2014. For professionelle håndværkere lanceres et nyt slibepapir som anvendes til slibning med hånden eller på maskine. Slibepapiret er modstandsdygtigt mod itu rivning og har lang levetid og anvendes fra grov- til finslibning af træ, metal, lak og gips.

For bygge- & anlægsindustrien præsenteres bl.a. Clippers nye letvægt håndholdte benzin kap sav. Desuden viser flere diamantklinger som for eksempler Duo Extreme+ som giver hurtigere skæring og 4x4 Explorer+ som anvendes til flere forskellige materialer.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244