Ny diamantklinge fra Norton Clipper, både til skæring og slibning

Ny diamantklinge, både til skæring og slibning

Extreme Cut’n Grind er fremstillet med Nortons nye produktionssproces Infiltrated High Density (iHD) som giver en meget homogen densitet i hele segmentet uden at man behøver anvende højt tryk (hvilket kræves ved konventionelle segmenter). Takket være dette kan man fremstille meget robuste segmenter som slides jævnt og beholder formen samt giver hurtigere bearbejdning ved høje omdrejningstal samt giver produktet længere levetid og større mulighed for at fremstille segmenter i forskellige former.
Extreme Cut’n Grind har M14-gevind til anvendelse på vinkelsliber og findes i 125 mm diameter. Den er envidere udstyret med en aluminiumsflange som giver klingen en noget forskudt position i forhold til maskinen hvilket giver bedre adgang til svært fremkommelige steder f.eks. vægge, trapper m.v. Den nye klinge er beregnet til kapning og slibning af diverse byggematerialer som beton og murværk.
”Takket være de unikke egenskaber med iHD-teknologien får man væsentligt hurtigere skæring og slibning og klingen rækker længere takket være de ekstra høje segmenter med højt diamantindhold. Desuden får man højere sikkerhed da segmenterne sidder hårdere fast på stambladet og ikke risikerer at løsne sig.” fortæller Erik Møller, salgsansvarlig i Saint-Gobain Abrasives A/S.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.