Nye overfladebehandlingsrondeller til vinkelsliber

Nye overfladebehandlingsrondeller til vinkelsliber

Norton’s nye sortiment af overfladebehandlingsrondeller til vinkelsliber hedder Rapid Blend og har en tykkelse på 6 mm, hvilket gør dem specielt anvendelige til bearbejdning i svært fremkommenlige områder. Rapid Blend sortimentet består af tre forskellige typer rondeller til forskellige anvendelsesområder.

Blaze Rapid Blend er en aggressiv rondel til grovrengøring, afgratning og overfladebearbejdning. Denne rondel har meget lang levetid og giver en let bearbejdning.

Vortex Rapid Blend anvendes, til overfladebehandling, fjernelse af slibespor og andre overflade defekter. Den virker som en almindelig grov rondel, men giver en betydeligt bedre finish. Dette betyder at 3 slibe trin (grov– mellem– og finslibning) kan udføres med sammen rondel. Dette er tidsbesparende og forenkler arbejdsprocessen.

Nex Rapid Blend anbefales, når man ønsker at opnå en meget fin overflade. Rondellen er fritskærende og giver en kølig slibning og anvendes til jern, stål og aluminium samt andre ikke jernholdige materialer.

Rondellerne har en tykkelse på 6 mm og er monteret på en bagskive af glasfiber, som findes i dimensionerne 115 og 125 mm. De tynde rondeller formindsker også vibrationsniveauet. Rondellen anvendes på vinkelslibere og højeste tilladte arbejdshastighed er 12.000 RPM.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.