Nyt slibebånd til profilerede emner

Nyt slibebånd til profilerede emner

Rygmaterialet i R426 slibebånd er en kombination af bomuld og polyester, også kaldt polycotton, som er meget fleksibelt og bøjeligt, men alligevel med meget god holdbarhed. Slibemidlet er siliciumkarbid som er et meget skarpt slibekorn, specielt velegnet på ikke-jernholdinge materialer, som har en tendens til at sætte sig i slibebåndet. R426 findes i kornstørrelserne P80 – P400.

Det nye slibebånd er særdeles velegnet til slibning af ikke-jernmetaller og på emner med profiler som for eksempel dørhåndtag og vandhaner. Takket være slibebåndets fleksibilitet er det især velegnet til slibning af konturer og profiler. R426 kan også anvendes som slutbearbejdning på glas.

Norton R426 slibebånd kan anvendes til såvel manuel slibning som robotslibning. For at opnå bedste resultat bør man anvende en blød kontaktskive på 30-45 shore og anbefalet arbejdshastighed er 20 m/s med relativt lavt arbejdstryk.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.