Gå til indhold
Udvidet sortiment af færdigpakkede slibeprodukter til håndværkere og hobby-folk “Gør-det-selv”

Pressemeddelelse -

Norton lancerer et opdateret sortiment af færdigpakkede slibeprodukter  il håndværkere og hobby-folket ”Gør-det-selv”. Sortimentet som hedder Norton Expert indeholder bl.a. ark, rondeller trekants ark og bånd.

Nortons nye sortiment er baseret på et koncept, som gør det enkelt og hurtigt for brugeren af vælge det rigtige produkt, for at opnår den ønskede overflade. Hvert produkt type er inddelt i 4 grovheder: Meget grov slibning, grov slibning, let slibning og fin slibning. Hver grovhed er farvekodet for let identifikation.

Norton Expert sortimentet omfatter bl.a. ruller, ark til maskinslibning med og uden huller, trekants ark, rondeller og perforeret ark. Perforeret ark til excentersliber med støvopsamling er baseret på Nortons Multi-Air system, som indebærer at et og samme ark kan anvendes på de mest forekommende maskiner og således passer til flere forskellige hulmøstre. Takket være dette kan lagerbeholdingen formindskes og det bliver lettere for kunden at vælge det rigtige ark til sin maskine.

Størstedelen af sortimentet findes i to forskellige forpakningsantal. 5 stk. pakning som henvender sig til hobby-folk, som ofte ikke har behov for større kvantiteter samt pakker med større antal til håndværkere og andre mellemstore forbrugere. Stykprisen vil typisk være mindre ved større forpakningsantal.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.