Smart Camera med WiFi: En ekstra dimension med NX300

Smart Camera med WiFi: En ekstra dimension med NX300

Om nogle dage indledes verdens største forbrugerelektronikmesse, CES, i Las Vegas. Her fremviser Samsung NX300 – den næste generations smarte systemkamera. Samtidig lanceres også et 3D-objektiv.

Samsungs NX-familie af spejlløse, kompakte systemkameraer fortsætter med at vokse. Det seneste medlem i familien hedder NX300 og har forbedret WiFi-understøttelse.

Overfør trådløst til din tablet

Præcis som sine forgængere er NX300 et Smart Camera med indbygget WiFi. Det betyder, at du blandt andet kan uploade dine billeder og film på de sociale medier, sende dem via mail og lave back-up af dine data direkte fra kameraet – helt uden ledninger. Det eneste, der kræves, er et trådløst netværk. Det er endda muligt at lave back-up direkte til din tablet eller smartphone via funktionen ’mobilelink’. Med app’en Samsung Smart Camera finder NX300 automatisk din enhed og overfører derefter billederne trådløst.

Med NX300 hæver Samsung overliggeren i kategorien for smarte og spejlløse kompaktkameraer, da kameraet kombinerer både hurtighed, ydeevne og design og er skabt til nutidens moderne billedkommunkation med smarte funktioner og billeddeling i fokus. Nøglen til kameraets høje billedkvalitet med stor detaljerigdom er den nye APS-C CMOS-sensor med 20,3 megapixels.

Innovativ billedprocessor og 3D-film

Kameraet er desuden udstyret NX300 med en innovativ billedprocessor udviklet af Samsung, som giver hurtig fotografering, høj billedkvalitet, naturtro farvegengivelse og mindre billedstøj. Og så understøtter NX300 også video i full HD (1080p) i både 2D og 3D. Sammen med NX300 lancerer Samsung nemlig også et 3D-objektiv, som både kan tage billeder og skyde video i 3D.

Fakta: NX300 har en APS-C CMOS-sensor med 20,3 megapixels, en egenudviklet billedprocessor DRIMe IV, ISO100-25600, lukketid 1/6000 sekunder, hybrid AF-system, 8,6 billeder i sekundet, vipbar AMOLED-skærm på 84 millimeter (3,31 tommer) og en vægt på 280 gram (eks. batteri). Lanceres i farverne hvid og sort i april 2013 med en vejledende udsalgspris på 6.600 kroner, inklusiv standardobjektiv. 3D-objektivet NX45 mm fl. 8 2D/3D lanceres i farverne hvid og sort med en vejledende udsalgspris på 4000 kroner.

Pressekontakt:

Erik Juhlin, lyd og billede, hårde hvidevarer, erik.juhlin@samsung.se, 070 33 55 874

Rickard Andersson, telekom, IT, rickard.andersson@samsung.se, 070 604 44 51

Emilie Holmbo Jensen, PR-kontakt, emje@peoplegroup.dk, +45 25 18 70 90

For produktudlån, kontakt venligst: samsung@relationspeople.dk

Nyheder via RSS: www.samsung.com/dk/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er førende globalt inden for forbrugerelektronik og komponenter hertil. Gennem kontinuerlig innovation og nye opfindelser udvikler vi Smart-tv, smartphones, PC’er, printere, kameraer, køkken- og hvidevarer, medicinaludstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 227.000 medarbejdere fordelt på 75 lande og har en årlig omsætning på mere end 143 mia. dollars. Samsungs mål er at skabe flere muligheder for mennesker over hele verden. Besøg www.samsung.com/dk for mere information.

Nikoline Meincke

Pressekontakt PR senior consultant
Kristoffer Kej

Pressekontakt Client lead PR og kommunikation