Pressemeddelelse -

Nye Experience Management-værktøjer skal bane vejen for outcome-baseret styring af intelligente virksomheder

SAP løfter sløret for 10 nye SAP Qualtrics-løsninger, der alle bygger på Experience Management (XM).

SAP har i dag varslet indgangen til en ny æra for, hvordan virksomheder og forbrugere interagerer med hinanden. Blot tre måneder efter opkøbet af Qualtrics udsender SAP nu 10 nye værktøjer, der kombinerer oplevelsesdata eller experience data (X-data) med operationelle data (O-data) for at måle og forbedre de fire kerneoplevelser i forretningen: kunde, medarbejder, produkt og varemærke. Lanceringen af dette system sætter en ny standard for enterprise-software.

Kombinationen gør det muligt for organisationer løbende at lytte til holdningerne, følelserne, intentionerne og overbevisningerne hos kunder, medarbejdere, leverandører, partnere og andre interessenter. Disse nye løsninger – fire inden for kundeoplevelser (customer experience), tre inden for medarbejderoplevelser (employee experience) og tre inden for markedsundersøgelse – anvender X-data (experience data) direkte i en virksomheds applikationer såsom dens CRM-, ERP- eller HR-systemer for at sikre kontinuerlig handling og forbedring.

”Vi vil have, at alle skal huske deres X’er og O’er,” sagde SAP CEO Bill McDermott ved SAPs 30. årlige SAPPHIRE NOW-konference. ”Experience Management er den næste milepæl for verdens mest veldrevene virksomheder. Jeg har aldrig set SAP være mere opsat på at hjælpe vores kunder med at drive vækst, innovation og optimisme.”

Ryan Smith, medstifter og CEO i Qualtrics, siger: ”Vi lever i en oplevelsesøkonomi, hvor virksomheder enten aktivt arbejder sig mod toppen, eller uvidende er på vej mod bunden. Forskellen mellem de virksomheder, der vinder, er deres forståelse for, hvordan experience data og operationel data arbejder sammen for at fortælle historien om, hvad der sker med en organisation, hvorfor det sker, og hvordan man skal handle med det samme for at levere banebrydende resultater.”

Disse nye SAP-løsninger giver virksomheder en end-to-end experience management platform, der anvender experience data og operationel data, og derfor gør virksomheder i stand til, at:

• Centralisere experience data fra kunder, medarbejdere eller andre interessenter angående alle meningsfulde kontaktpunkter i ét samlet system, der dækker hele virksomheden. Det gør det nemmere for virksomhederne at lytte.
  • Koble experience data til den operationelle drift og forretningsprocesserne for at forstå, hvorfor ting sker, spotte skjulte tendenser og automatisk komme med anbefalinger til at fikse de ting, der ikke virker og booste de ting, der gør.
  • Handle, hvilket betyder at kunder bliver længere, køber mere og deler med venner; og medarbejdere som leverer mere, skaber en positiv kultur og er ambassadører for deres varemærke.

Inden for customer experience har SAP introduceret Experience Management til SAP C/4HANA forretningssoftware suiten, der leverer stærke cloud-løsninger til salg, marketing, handel og service experience management. En end-to-end customer experience-platform, der gør det muligt for virksomheder at lytte, forstå og handle på indsigter, der driver købsbeslutninger og kundeloyalitet.

Inden for employee experience har SAP introduceret tre experience management-løsninger, der transformerer eksisterende HR-platforme til et handlingsorienterede system på tværs af virksomheden. Fordi løsningerne er bygget direkte ind i de eksisterende HR-systemer, samler løsningerne experience data fra medarbejderne på tværs af deres medarbejder-livscyklus og styrker HR-ledernes muligheder for at lytte, forstå og handle på indsigter, der tiltrækker, engagerer og fastholder en arbejdsstyrke i verdensklasse.

Om SAPPHIRE NOW

Vores showcase for banebrydende innovation og fokus på Customer First. 7.-9. maj 2019 – Orlando, Florida, USA

I forbindelse med vores 30-års jubilæum inviterer vi indenfor til SAPs største kundekonference, SAPPHIRE NOW, der samler kunder, erfarne ledere, SAP-eksperter og partnere for at vise, hvordan den intelligente virksomhed kommer til live. Deltagere får et kig bag kulisserne på flagskibsprodukterne som SAP HANA dataplatformen, SAP S/4HANA og SAP C/4HANA suiterne, nye løsninger fra Qualtrics, samt nye partnerskaber. Dette års event sætter fokus på den banebrydende effekt, som innovation har på kundefortællinger, personaliseret læring og pragmatisk, dybdegående rådgivning til at blive en vinder i oplevelsesøkonomien. Vores agenda byder på mere end 720 talere heriblandt Tapestry, VINCI Energies, Topcon, Uber Freight, Verizon, NHL, American Airlines, San Francisco 49ers og Daimler AG. Det forventes, at mere end 22.000 deltager. Følg eventet på Twitter på @SAPPHIRENOW.

• Data, Telekommunikation, IT

• sap c/4hana
  • platform
  • hr

SAP er markedsledere i intelligente ERP-løsninger til den nye oplevelsesøkonomi: 77% af al verdens transaktionsomsætning rører et SAP system. Vores maskinlæring, tingenes internet (IoT) og avancerede dataanalytiske teknologier hjælper vores kunder med at blive intelligente virksomheder. SAP gør mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte dyb forretningsmæssig indsigt mere effektivt så forspringet til konkurrenterne bevares. Vi forenkler teknologi for virksomheder, så de kan forbruge vores software som de vil – uden afbrydelse. Vores væg-til-væg portefølje af applikationer og tjenester gør det muligt for mere end 437.000 private og offentlige kunder at drive en rentabel forretning, tilpasse sig løbende og gøre en forskel. Med et globalt netværk af kunder, partnere, medarbejdere og ledende eksperter hjælper SAP verden med at køre bedre og forbedre folks liv. For mere information, besøg www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798