Nyt partnerskab: SAP og Microsoft integrerer produkter i skyen

Pressemeddelelse   •   Maj 17, 2016 17:05 CEST

SAP og Microsoft præsenterer i dag et samarbejde, som gør det muligt for virksomheder at sætte fart i deres digitale transformation. Samarbejdet og integrationen mellem forskellige løsninger betyder, at man nu kan bruge SAP HANA-platformen med Microsoft Azure, starte nye integrationer mellem Microsoft Office 365 og cloud-løsninger fra SAP og dermed udvide sin håndtering af brugerdefinerede SAP Fiori-apps. Samarbejdet er blevet præsenteret under SAP’s årlige event SAPPHIRENOW, der lige nu finder sted i Orlando i Florida.

Nye muligheder med SAP HANA på Microsoft Azure Cloud

Med SAP HANA og Microsoft Azure i samspil kan virksomheder i alle brancher få forretningskritiske applikationer og dataanalyser på globalt niveau med et højt sikkerhedsniveau. ”Hos Microsoft fokuserer vi på at hjælpe organisationer med at bygge intelligente systemer, som sætter tempo i den digitale transformation. Sammen med SAP kan vi nu nå det næste niveau af integration mellem vores løsninger, og det giver virksomhederne forbedrede værktøjer, ny databaserede indsigt og en cloud-løsning, de kan vokse i”, forklarer Satya Nadella, CEO hos Microsoft.

Integrering af cloud-tjenester: Løsninger fra SAP og Office 365

Samarbejdet mellem SAP og Microsoft betyder også nye muligheder for at integrere Office 365-kommunikation, samarbejdsfunktioner, kalender, dokumenter og andre data med cloud-løsninger fra SAP som Concur, SAP Field Glass, SAP SuccesFactors og SAP Ariba. ”Vi tror, at IT-branchen vil blive præget af partnerskaber, der gør vores kunder mere produktive og som strækker sig ud over de traditionelle platforme og applikationer. SAP og Microsoft arbejder sammen om at skabe en brugeroplevelse, der leverer indsigt i forretningen og samtidig er bekvem og smidig i anvendelse. Certificeringen af Microsoft Azures infrastrukturløsninger til SAP HANA og den nye integrering mellem Microsoft Office 365 og SAP’s cloud-løsninger er gode eksempler på de tiltag, som virksomheder nu kan få gavn af”, forklarer Bill McDermott, CEO i SAP.

I løbet af SAPPHIRENOW vil Microsoft og SAP præsentere eksempler på integration mellem Office 365 og SAP’s cloud-løsninger. De nye muligheder er tilgængelige fra 3. kvartal i 2016 og flere muligheder for integration lanceres løbende.

Fleksibilitet i skyen: Håndtering og sikkerhed i brugerdefinerede SAP Fiori-apps

SAP giver også kunderne mulighed for at bygge og implementere brugerdefinerede, mobile hybrid-apps med SAP Fiori, der kører på SAP HANA Cloud, i et miljø med åbne standarder. Dette miljø giver virksomheder mulighed for at bygge apps, der kan håndteres, implementeres og beskyttes med Microsoft Intune. Den integrerede løsning forventes klar i løbet af 3. kvartal i 2016.

Læs den engelske pressemeddelelse her.

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 310 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Kommentarer (0)