Rapport: SAP er markedsleder i udviklingen af mobile apps

SAP indtager en førerposition indenfor udviklingen af mobile applikationer. Det fastslår det uafhængige analysefirma Gartner, Inc i årets udgave af rapporten ”Magic Quadrant for Mobile Application Development Platforms (MADP)”. Konklusionen er baseret på en evaluering af virksomhedernes visioner og evne til eksekvering.

”Integrationen af SAP Cloud-porteføljen, SAP HANA platform og mobil, giver virksomheder mulighed for at udvikle apps til både virksomheder og forbrugere. Med denne strategi kan vi tilbyde en end-to-end mobilløsning i skyen eller on premise,” siger Rick Costanzo, leder af SAP’s Global Mobility Solutions.

Han mener, at SAP i mange år har været en stærk markedsleder som følge af det tidlige indtog på det mobile marked samt gode samarbejde med forbrugerne.

SAP’s udviklingsplatform til mobile applikationer har en stor kundegruppe, mens de mobile apps anvendes bredt i flere industrier. Den mobile platform lader virksomheder udvikle apps med høj brugervenlighed, mens platformen samtidig indeholder API’er til SAP Mobile Security porteføljen. Dette sikkerhedssystem gør, at kunderne nemt og sikkert kan anvende applikationerne.

Du kan læse mere om ”Magic Qudrant for Mobile Application Development Platforms” fra Gartner her: http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-20TPYZD&ct=140903&st=sb.

For yderligere information kontakt:

Ellen Vig Nelausen, Nordic Employee, Communications, CSR and Media Relations, M: +45 2923 3234, E:  ellen.vig.nelausen@sap.com

• Data, Telekommunikation, IT

• apps
  • mobile
  • sap hana
  • cloud
  • mobility

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 261000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark og følg os på Twitter @SAPDANMARK.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798