SAP skruer op for salg af digital platform

Pressemeddelelse   •   Apr 18, 2016 10:59 CEST

SAP Nordic ændrer ledelsesteamet som led i SAP’s langsigtede skift fra primært at levere ERP-applikationer til at levere digitale platforme for virksomheder.

Den nordiske Chief Technology Officer Jesper Schleimann overtager nu det nordiske salgsansvar for Database & Data Management i SAP Nordic. Han får med andre ord det overordnede salgsansvar for bl.a. middleware, integration og SAP HANA-platformen, som er hjertet i SAP’s hastigt voksende platforms-forretning. Han overtager dette ansvar fra Stefano Holguin, som er udpeget til ny Country Manager for SAP i Norge. Jesper Schleimann fortsætter i rollen som nordisk CTO, og han rapporterer til Martin Schirmer, som er leder for SAP Nordic.

”SAP har fokus på at være helt fremme i forhold til at understøtte kundernes digitale transformation. Vi er i gang med en hurtig forandring af vores forretning over mod cloud-løsninger og digital platform. Det er en spændende udfordring for mig at spille en fremskudt rolle på midtbanen i forhold til vores nordiske team på den her bane”, siger Jesper Schleimann, som tidligere har beklædt en række lederposter i SAP. Især inden for Business Analytics og som ansvarlig for SAP’s innovative HANA-platform.

Jesper Schleimann er uddannet cand. polit. fra Københavns Universitet og har suppleret sin uddannelse med en Executive MBA fra CBS. Han har arbejdet over 20 år i it-branchen for blandt andre CSC og SAS Institute, før han kom til SAP.

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 300 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.