Milepæl: Byggeriet af det kommende strandpark-hotel tager fart

Nyhed   •   Sep 19, 2019 16:35 CEST

Fra venstre: Eva Boch og Peter Nymann-Jørgensen, Skanska, Allan Andersen, borgmester tårnby, Søren Faerber, adm. dir. Scandic og Jesper Henkel, KPC.

Der blev i dag afholdt rejsegilde for Scandics kommende hotel ved Amager Strand. Hotellet, der står klar i 2021, er en del af Scandics danske vækstrejse. Inden for bare fire år udvider Scandic porteføljen med fire hoteller i København og Aarhus.

I dag blev der afholdt rejsegilde for Scandics kommende hotel ved Amager Strand, der slår dørene op i 2021. Der var taler fra både bygherre og entreprenør samt Scandics administrerende direktør Søren Faerber og Tårnbys borgmester. Traditionen tro benyttede alle lejligheden til at takke og hylde håndværkerne for det store arbejde i forbindelse med konstruktionen af byggeriet.

Videre uddybede Scandics administrerende direktør:

”Vores kommende strandpark-hotel bliver en destination i sig selv og et såkaldt ’city resort’. Hotellet får en helt unik placering med kun ti meter til vandkanten, egen havn samt wellness-område og skybar. Alt sammen med kun 600 meter til Københavns Lufthavn. Jeg er sikker på, at hotellet her vil blive en gevinst for de mange lokale og internationale besøgende samt for de 150 nye medarbejdere, vi vil ansætte. Vi glæder os meget til, at vi kan slå dørene op,” siger Søren Faerber.

Tårnbys borgmester, Allan S. Andersen udtrykte sin begejstring på lokalområdets vegne:

”I Tårnby Kommune ser vi frem til, at Scandic bliver en ny stor og god arbejdsplads for de mange nye ansatte, hvoraf en del formentlig vil komme lokalt fra. Hvis vi kan være med til at tiltrække arbejdskraft til Scandic, så er vi meget glade for det,” sagde Tårnbys borgmester Allan S. Andersen.

Det nye strandpark-hotel opføres i 13 etager og får 357 værelser lige i vandkanten og direkte ud til Øresund. Hotellet vil byde på restaurant, skybar, lounge, pool, sauna, og fitness. Videre etableres egen havn, hvor et maritimt miljø kan nydes, og dertil er Amager Strandpark hotellets nabo. Scandic slår dørene op for hotellet i 2021 og vil i forbindelse med åbningen etablere 150 nye arbejdspladser.

Scandic på dansk vækstrejse
I løbet af en årrække på fire år vil Scandic åbne fire nye hoteller i København og Aarhus. I september sidste år åbnede Scandic et nyt 370-værelses hotel i Kødbyen på Vesterbro, der er designet, så det matcher områdets rå omgivelser.

I 2020 åbner et 100-værelsers hotel midt på Nørreport. I 2021 slår hotelkæden dørene op for et splinternyt hotel ved Amager Strand.

I 2022 Scandic Spectrum, som bliver Scandic-koncernens største hotel med 632 værelser. Scandic Spectrum kommer til at ligge på Kalvebod Brygge og vil få egne restauranter, barer, caféer og et bageri i stueetagen. Endelig åbner Scandic et storstilet hotel- og konferencecenter på Aarhus’ nye havneareal i 2023, der er tegnet af det verdensberømte danske arkitektfirma BIG – Bjarke Ingels Group.

Pressekontakt
Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@scandichotels.com