Scandic klar til ’Danmark for målene’

Nyhed   •   Jun 11, 2019 15:03 CEST

Når initiativet ’Danmark for målene’ tager hul på tredje temarunde på fredag, bliver det med Scandic som deltager. Her vil hotelkæden i 48 byer sommeren igennem fortælle danskerne om sin investering i bæredygtige fødevarer samt mindskning af madspild i samarbejde med Too Good To Go.

I de kommende måneder deltager Scandic i ’Danmark for målene’. Initiativet, der over sommeren løber af stablen i 48 danske byer, har til formål at involvere og uddanne danskerne i FN’s 17 verdensmål. Under temaet ”Fødevarer i balance”, der starter på fredag, vil Scandic fortælle danskerne om sin investering i bæredygtige fødevarer samt diskutere, hvordan man kan være med til at gøre en forskel ved at tænke mere over sine madvaner. Videre vil Scandic under ’Danmark for målene’ sætte fokus på madspildsdagsordenen igennem sit samarbejde med Too Good To Go.

Scandic vil under ’Danmark for målene’ være repræsenteret af sine hoteldirektører i mange af de 48 byer.

”Vi glæder os meget til at deltage i ’Danmark for målene’. Vi synes, det er utrolig vigtigt at støtte op om en så vigtig dagsorden som FN’s verdensmål og glæder os over, at flere danske virksomheder og organisationer bakker op om initiativet. ’Danmark for målene’ harmonerer fuldstændig med vores dedikerede og langvarige fokus på bæredygtighed, og vi ser frem til at møde en masse danskere rundt om i landet,” siger Daniel Kirchhoff, Scandics kommunikationschef.

”'Danmark for målene' har nu gennemført de første to oplysningskampagner, og har af den vej fået stor berøringsflade med danske borgere. Vores næste runde ’Fødevare i balance’ bliver præsenteret med Scandic som en af partnerne. Vi er stolte af at kunne lave så stærkt et partnerskab med en kæde, der i mange år, har været forud for sin tid i forhold til ressourceforbrug, madspild og energioptimering. ’Danmark for Målene’ glæder sig til at samarbejde med Scandic rundt i de 48 byer, som vi besøger,” siger Henrik Rud, initiativtager og stifter af ’Danmark for målene’

Et Food & Beverage-koncept i udvikling
Siden Scandic lancerede sine første hoteller i Danmark, har hotelkæden kontinuerligt strømlinet og videreudviklet sit Food & Beverage-produkt. Eksempelvis tilbyder Scandic, som den første hotelkæde i Danmark, en hel morgenbuffet til allergikere og veganere, hvor der i tillæg findes økologiske alternativer i alle produktkategorier. Videre har Scandic også indgået en aftale med Dansk Angus Forening, som gør det muligt for hotellets restauranter at servere det bedste danske kød, der findes på markedet. Endelig modtager hotelkædens restauranter kystnærtfangede fisk fra Strandby, der ligger på gæsternes tallerkner senest 24 timer efter, de er fanget.

Bæredygtighed til morgenmad
Nordens største hotelkæde indgik i slutningen af 2017 et strategisk partnerskab med Too Good to Go, der bekæmper madspild. Samarbejdet indebærer, at brugere af Too Good To Gos app hver eneste dag kan bestille og afhente en måltidsboks med overskydende mad fra morgenbuffeten på alle Scandics 26 hoteller i Danmark. Allerede nu er mere end 30.000 måltider reddet fra at ryge i skraldespanden. Det svarer til mere end 42 tons reduceret CO2-udledning eller 52 danske familiers årlige elforbrug (kilde: Too Good To Go).

Om ’Danmark for målene’
Danmark for Målene er et initiativ, der har til formål at udbrede kendskabet til verdensmålene og løber af stablen i 48 byer over hele Danmark. Initiativet trækker en højpolitisk agenda ned i øjenhøjde og ind i hverdagen hos de danske borgere, som for alvor kan være med til at gøre den forskel, der kræves. Læs mere her.

Pressekontakt:
Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@scandichotels.com