50 års tro tjeneste hos Scandic Hvidovre

Pressemeddelelse   •   Aug 07, 2017 08:00 CEST

Musa Cinemre, kældermester Scandic Hvidovre

Det sker med mellemrum, at ansatte hos Scandic kan fejre både 20, 30 og 40 års jubilæum, men det hører til sjældenhederne, at en medarbejder kan fejre 50 års jubilæum. Derfor er dagen i dag helt ekstraordinær for Musa Cinemre, kældermester på Scandic Hvidovre, der kan fejre sit 50 års jubilæum.

I dag kan Musa Cinemre fejre sit 50 års jubilæum hos Scandic Hvidovre, og nej – Musa har ikke haft afstikkere til andre af Scandics hoteller. Tilbage i 1967 kom Musa til Københavns lufthavn fra Tyrkiet, hvor han på forhånd havde fået besked på at finde en bestemt person. Personen var Roy Hurtigkarl, der dengang huserede på Esso Motor Hotel Glostrup. Esso Motor Hotel var et svensk koncept, der hurtigt voksede og Esso solgte hotelkæden i 1984, hvor hotellerne blev omdøbt til Scandic.

I de første 6 måneder af Musa’s liv, i sit nye hjemland Danmark, blev han indlogeret privat, for 6 måneder senere at flytte ind i egen lejlighed. I 1978 står Scandic Hvidovre færdigt og der ”flyttede” Musa ind, og har siden haft sit virke dér. Den første tid hos Scandic varetog Musa funktionen som gårdmand for siden at blive Scandic Hvidovres alt-mulig-mand. I dag er Musa kældermester på hotellet med ansvar for varemodtagelse og opfyldning og dertil hjælper han til i hotellets tekniske afdeling, og lige præcis de arbejdsområder er Musa’s domæner.

Musa er kendt af alle for sin altid venlige imødekommenhed og hans altid gode humør. Han har i sin lange karriere modtaget et hav af priser, som et tydeligt bevis på hans måde at være på. Heriblandt er det værd at nævne, at han i 1991 blev årets medarbejder, i 1995 modtog han Presidents Award, og dertil kommer flere udnævnelser til månedens medarbejder. En dusør er det også blevet til. Det sker i 1991, hvor han bliver tildelt en dusør på kr. 500,- af politimesteren i Hvidovre, for hans mod og handlemåde i forbindelse med et røveri på hotellet, hvor han eftersatte røveren og dermed bidrog til at denne kunne anholdes.

• Selv om jeg har været det samme sted alle årene, er der hele tiden sket noget nyt, og rigtig meget er sket udviklingsmæssigt, både i måden at drive hotel på, antal hoteller i Scandic koncernen og med de menneskelige ressourcer og de rammer som der arbejdes under, siger Musa Cinemre, kældermester Scandic Hvidovre.
  • Selv med de 50 år in mente, har jeg nu ingen planer om at gå på pension. Måske inden for en årrække, kan jeg overveje ligeså stille at trappe ned for måske at forlade arbejdslivet til fordel for min flotte urtehave, som ligger og venter på min opmærksomhed, men det bliver ikke lige med det samme. Jeg føler, at jeg svigter, hvis jeg går på pension nu. Jeg er slet ikke klar til at forlade mit job og bliver gladeligt ved, jeg føler jo, at jeg fortsat er en vigtig del af teamet her på Scandic Hvidovre, afslutter en tilfreds Musa.
  • Var der nogen som sagde ”det grå guld”! Ja, så kan vi kun sige, at hos Scandic værdsætter vi alle vores medarbejdere i flere generationer, og vi er utrolig stolte af og glade for, at medarbejdere bliver her i mange år. Hos Scandic gør vi alt for at være fleksible og rummelige, således at vi kan blive ved med at trives i vores arbejde gennem alle livets faser. Det betyder, at vi har kolleger i alle aldre, der kan lære af hinanden. Vi gør hinanden gode, siger Anne Mette Pedersen, HR direktør Scandic Danmark.
  • Et arbejde er en væsentlig del af ens identitet i tilværelsen, og som virksomhed er det værd at inkludere det ”grå guld” og deres værdifulde erfaringer og viden. Hos Scandic vil vi have diversitet og aldersmæssigt vil vi have både de unge sultne løver og de ældre og rutinerede. Det giver en rigtig god dynamik. Vi hører mange af de medarbejdere, der nærmer sig den egentlige pensionsalder sige, at de har et spændende arbejde, som de ikke vil slippe. Arbejdet giver energi og er med til at holde os i gang fysisk og mentalt. Det giver indhold i tilværelsen. Fleksible arbejdstider, rummelighed og forventningsafstemning mellem den ældre medarbejder og virksomheden er vejen frem, i det man ikke nødvendigvis ønsker at lade sig pensionere, afslutter Anne Mette Pedersen.

Læs mere om Scandic HER

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf.: 3348 0455
Anne Mette Pedersen, HR direktør Scandic Danmark, tlf.: 3348 0450

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of close to 230 hotels with 45,000 rooms in seven countries and run by 15,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 2 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC).