Scandic åbner hotel i New York

Pressemeddelelse   •   Aug 28, 2015 08:00 CEST

Eller i det mindste midlertidigt. Den 23. september finder den nordiske North Food Festival sted, en ugelang begivenhed dedikeret til det nordiske køkken. Kick off er i New Yorks West Village, og Scandic vil være til stede med sit mobile hotelværelse, Scandic To Go.

New York er omdrejningspunkt for tendenser og madkulturer fra hele verden. Alt nordisk har længe været populært, lige fra mad og drikke til stil og indretning. I løbet af festivalen vil nordiske specialiteter være repræsenteret på stande ved ”Scandic Haymarket Square”. Dér vil det også være muligt at se, en model af og få en forsmag på, hvordan Scandics store nye hotel på Stockholms Hötorget, Haymarket, vil se ud, når det åbner i foråret 2016.

- Det er ekstremt spændende at bringe Scandic To Go til den mest indflydelsesrige metropol i verden, New York. Hos Scandic stræber vi efter at være på forkant, når det gælder hoteloplevelsen i fremtiden, og med Scandic To Go kan vi teste grænserne for netop hvad dette kan indebære, siger Frank Fiskers, President & CEO for Scandic Hotels.

New York er et af de mest populære rejsemål for skandinaver og Scandic håber, at besøgende fra de nordiske lande vil komme forbi for at se Scandic To Go.

- Det er en unik chance for at præsentere Scandic for den amerikanske befolkning, og samtidig give dem et smugkig på vores stilfulde nye hotelprojekt. Hotellet vil have en høj design faktor, og det vil tage højde for et internationalt publikum, siger Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark.

- Scandic To Go har allerede ligget på en lang lække spektakulære destinationer og events hen over sommeren i Danmark og resten af Norden. I går ankom Scandic To Go til Blåvand, hvor det vil ligge i tre dage og næste stop er Food Festival i Aarhus, hvor hotellet vil ligge fra den 3. – 7. september, afslutter Jens Mathiesen.

Scandic Haymarket Square i New York, vil være centrum for mange arrangementer i løbet af festivalen, og der vil være en masse spændende aktiviteter og konkurrencer ved Scandic To Go, for besøgende fra de nordiske lande. Festivalen finder sted frem til den 28. september.

Det bliver første gang, at Scandic To Go fragtes over Atlanten. Det mobile hotelværelse tilbyder alt, som et almindeligt Scandic hotelværelse gør. F.eks. badeværelse medfuldt udstyret bade- og toiletfaciliteter. Hotelværelset fragtes over Atlanten med skib og Scandic vil dokumentere hele oplevelsen.

Om Scandic To GoHotelværelset er 18 m2 og har eget badeværelse med dusch og WC. Det har to 90 cm brede senge, en sovesofa og specialdesignet opbevaring til tøj og andre genstande, samt en stor terrasse. Alle vinduer har mørklægningsgardiner, og der er loft, gulv og sengebelysning.

For yderligere information kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf.: 3348 0455

www.scandichotels.dk/togonyc
www.nordicfoodfestival.org

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).