Scandic åbner nyt hotel i Kristiansand

Pressemeddelelse   •   Jun 06, 2013 00:00 CEST

Scandic fortsætter ekspansionen på det norske marked, og i dag åbner Scandic Kristiansand Bystranda i Norge. Hotellet er beliggende midt på den idylliske Bystranda, i centrum af Kristiansand, med over 800 sengepladser fordelt på 229 værelser, hvoraf 23 værelser er handicapvenlige. Scandic Kristiansand Bystranda er Svanemærket og har et design og en arkitektur, som er tydelig inspireret af menneskets møde med havet.

Scandic fortsætter med innovative, miljøvenlige og spændende designløsninger med sit nyeste hotel. Hotellet ligger midt i byen, tæt ved stranden og er nabo til Aquarma, som blandt andet tilbyder træningsfaciliteter, SPA samt et af Norges største vandland.

– Scandic udvider og vi er på stadig jagt efter hotelprojekter med god beliggenhed. Med Scandic Kristiansand Bystranda har vi valgt helt rigtigt – det er et af Norges fineste hoteller præcis ved stranden men samtidig midt i byen. Endelig får Kristiansand et hotel som tilbyder det bedste til både ferie- og forretningsrejser. Det gør at vi i sommerhalvåret satser på børnefamilier og feriegæster, mens fokus i vinterhalvåret er rettet mod kursus- og mødeforretning, siger Svein Arild Steen-Mevold, landechef Scandic Norge.

Tag havet med ind
Fra hotellet har man en fantastisk udsigt over stranden, marinaen og resten af Skærgården. Samspillet mellem havet og mennesket kan man også finde i interiøret, Det svenske interiørfirma Krook & Tjäder har stået for design af værelser og fællesområder på det nye hotel.

Tilgængelighed på hotellet
Det nye hotel er naturligvis bygget til at opfylde Scandics tilgængelighedsstandard på 110 punkter. Med hjælp af smarte løsninger er det enkelt at være gæst hos Scandic, uanset om man har nedsat hørelse, anvender rullestol eller har anden funktionsnedsættelse. 23 værelser er tilpasset gæster med specielle behov.

Miljø i strandkanten
Scandic har udviklet det som i dag er et brancheførende og prisvindende miljøprogram. Det indebærer at sunde miljømæssige, økonomiske og sociale aspekter skal gennemsyre beslutningerne i den daglige hoteldrift. Det nye hotel i Kristiansand er Svanemærket, hvilket resulterer i et meget lavt energiforbrug og god affaldshåndtering.

For mere information, kontakt:
Jens Mathiesen, Adm. direktør Scandic Danmark, tel: +45 3348 0450