Scandic åbner nyt hotel i Norge

Pressemeddelelse   •   Feb 04, 2010 00:00 CET

Scandic – Nordens førende hotelkæde – indleder et samarbejde med Lunde-gruppen og åbner i juli et nyt hotel i Lindesnes, i den allersydligste del af Norge. Målet er, at Scandic Lindesnes skal blive et af Norges bedste steder for vandsport.

"Vi har allerede set en enorm interesse for vores nye satsning i Lindesnes. Scandics mål er at blive den sundeste virksomhed i rejsebranchen – derfor gør vi alt, hvad vi kan, for at vores gæster skal kunne både spise og leve sundt. Et eksempel på dette er vores samarbejde med stjernekokken Jamie Oliver og at vi bygger nye fitnessrum på alle vores hoteller", fortæller Frank Fiskers, administrerende direktør og koncernchef for Scandic.

Scandic Lindesnes kommer til at udfordre mere traditionelle kursus- og konferencevirksomheders markedsandele, men også virksomheder inden for ferie- og fritidsbranchen.

Engageret samarbejde
Scandic Lindesnes bliver en spændende nykomling på det norske hotelmarked i 2010.

"Jeg er naturligvis utrolig stolt over, at Nordens førende og måske bedst drevne hotelkæde vælger at samarbejde med os. Jeg ser det som et kvalitetsstempel", siger Hans Petter Hagen, projektleder hos den norske Lunde-gruppen, der er hovedejer af ejendommen.

Unik beliggenhed
Hotellet har en fantastisk beliggenhed omgivet af herlige sandstrande, tre fjorde, to have, en historisk kanal og det velkendte Lindesnes Fyr. Men frem for alt indebærer beliggenheden gode muligheder for forskellige vandaktiviteter, f.eks. dykning, fiskeri samt vand- og strandsport. Ud over 154 værelser og suiter vil hotellet også kunne tilbyde en spa- og wellness-afdeling, et fitnessrum, kursus- og konferencefaciliteter, restaurant og andre serveringsmuligheder.

"Lokalbefolkningen har allerede forelsket sig i dette område. Nu er det på tide, at resten af verden opdager den smukke natur omkring Lindesnes", siger Frank Fiskers.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte:
Geir Lundkvist, adm. dir., Scandic Norge, tlf.: +47 92 88 77 08, e-mail: geir.lundkvist@scandichotels.com
Hans Petter Hagen, projektleder, Lunde-gruppen, tlf.: +47 90 17 21 52, e-mail: hph@lundeeiendom.no