Scandic ansætter kendt Congress & Event Manager til Scandic Falkoner

Pressemeddelelse   •   Jan 30, 2017 08:20 CET

Scandic ansætter anerkendt person i stillingen som Congress & Event Manager til Scandic Falkoner. Hotellet gennemfører i dag og frem til åbningen, i efteråret 2018, en totalrenovering og ombygning af både hotel og kongressale. Kongreshotellet vil ved åbningen fremstå topmoderne med det nyeste inden for teknologi, lys og lyd, og med betydeligt flere værelser, samt stor kapacitet af barer og restauranter.

Når Scandic til efteråret 2018 slår dørene op til det nye og større kongreshotel bliver det som et nyt og centralt kultursted i hjertet af København med helt nye muligheder. Scandic vil i tæt samarbejde med Frederiksberg kommune bevare og udbygge positionen, så Falkoner Centeret kan fortsætte med at være det traditionsrige hus, hvor store og legendariske stjerner optræder. Fremtiden vil byde på de bedste aktører inden for skuespil, musicals og koncerter og helt naturligt lægge faciliteter til generalforsamlinger, årsdage, landsmøder, kongresser og andre tænkelige kulturarrangementer. Den store Falkoner Sal har plads til 3.000 mennesker – og med nye værelser kommer hotellet op på over 300 værelser i alt. Det er en væsentlig del af strategien for det nye centrale kultursted i København.

Som Congress & Event Manager til Scandic Falkoner ansætter Scandic, pr. 1. februar 2017, Henriette Hansen. Henriette er i hele branchen en professionel, velkendt og anerkendt person, med ikke mindre end 30 års erfaring lige netop fra dette kongreshotel. Henriette er en absolut erfaren kvinde, hvor stillinger som receptionschef, Revenue Manager, hotelchef, Conference & Banquet Manager til ansvarlig for Congress & Events på Falkoner har gennemsyret hendes karriere. Henriette får det overordnede ansvar for kvalitetssikring og afvikling af bl.a. kongresser, events, konferencer og møder på Scandic Falkoner. Stillingen refererer direkte til Søren Faerber, District Director Copenhagen, som i dag omfatter 8 hoteller, og pr. 1. maj 9 hoteller, når Scandic Sluseholmen i København overtages.

Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af Scandic, og det er med ubetinget stolthed, at jeg skal arbejde med det nye Scandic Falkoner. Det er ganske enkel en drøm som går i opfyldelse for mig, at jeg er blevet tilbudt at være med til at bringe Falkoner tilbage til fortidens storhed. Den helt fantastiske forvandling som hotellet vil gennemgå frem til åbningen i 2018, totalrenovering og tilførsel af nye værelser, kommer til at bringe kongreshotellet ind i en ny og topmoderne æra, siger Henriette Hansen, Congress & Event Manager, Scandic Falkoner.

Med ansættelse af Henriette er jeg overbevist om, at Scandic får tilført, solid og professionel erfaring og ikke mindst uvurderlige kompetencer. I rollen som Congress & Event Manager kommer Henriette til at stå i spidsen for styring og afvikling af Corporate arrangementer, kongresser, messer, musicals, koncerter med mere. Med hendes erfaringer, fra lige præcis dette område, giver det mig en god portion ro i maven, når vi i 2018 slår dørene op til Scandics nye kongreshotel på Frederiksberg, siger Søren Faerber, District Director Copenhagen.

At bestride rollen som Congress & Event Manager på et hotel som Scandic Falkoner, kræver en yderst professionel, punktlig og struktureret tilgang til opgaverne. Det kræver at man altid er velforberedt og grundig i eksekvering af sine opgaver, har overblik, er kreativ, har teknisk forståelse, en strategisk indgangsvinkel til en given opgave, kan rumme evnen til at gå i detaljen og sikre at kunden oplever roen og sikkerheden i afvikling af lige netop deres arrangement, afslutter Søren Faerber.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Søren Faerber, District Director Copenhagen, tlf.: 2368 0497

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).