Scandic - drømmearbejdsplads blandt nordiske business-studerende

Pressemeddelelse   •   Maj 28, 2014 09:59 CEST

Scandic er en af Nordens mest attraktive arbejdsgivere og er den hotelkæde, som studerende helst arbejder for. Det mener 16.800 business-studerende i Universums årlige undersøgelse, hvor Nordens bedste arbejdsgivere vurderes. Scandic er den eneste hotelvirksomhed, som er repræsenteret på listen, som i øvrigt først og fremmest er præget af globale virksomheder og organisationer.

For at komme med på listen skal virksomheden rangere højt og med studerende i mindst to af de fire deltagende lande. Scandic er jævnfør toplisten den 27. mest populære arbejdsgiver i Norden, og den eneste hotelvirksomhed som er repræsenteret. Den eneste virksomhed i rejsebranchen, som er mere populær, er SAS, som placerede sig på plads 14.

”Det er fantastisk, at vi får bekræftelse på, at de investeringer vi foretager os for at tiltrække unge talenter er værdsat af målgruppen. Vores medarbejdere er vores grundsten, og vi forsøger at være tydelige med det udviklingspotentiale, som findes hos os. Med købet af Rica findes der nu endnu flere udviklingsmuligheder, både geografisk og inden for forskellige fagområder”, siger Anne Mette Pedersen, HR Direktør, Scandic Danmark.

Den mest åbenlyse tendens de seneste år er, at studerende ser det som mere vigtigt at arbejde for en god sag eller at føle, at de tjener et højere formål i arbejdslivet. Her har Scandic taget en ledende rolle ved at have branchens førende bæredygtighedsprogram. Derudover tilbyder Scandic skræddersyede kurser til medarbejdernes individuelle udvikling.

”De studerende er på udkig efter arbejdsgivere, som kan tilbyde dem tryghed samtidig med at de tilbyder deres medarbejdere muligheder for udvikling og giver dem chancen til at prøve nye ting”, siger Claes Peyron, Sverigechef for Universum.

Scandic arbejder kontinuerligt med at etablere sig som en attraktiv arbejdsgiver. Vi har øget fokus på at tiltrække og udvikle talenter for at forblive konkurrencedygtige. Vi har brug for talentfulde medarbejdere, som kan være med til at udvikle vores virksomhed.

Om undersøgelsen:
Resultatet er baseret på Universum Student survey 2014, hvor over 16.800 business-studerende fra universiteter og højskoler i Danmark, Sverige, Norge og Finland har valgt deres ideelle arbejdsgivere blandt 500 virksomheder.

Her er hele listen: http://universumglobal.com/ideal-employer-rankings/regional-results/nordics-most-attractive-employers-2014/#ixzz32Mlbw4HE

For yderligere information:
Anne Mette Pedersen, HR Direktør, Scandic Danmark, tlf.: 3348 0458

Scandic is the definite market leader in Nordic hospitality with an unbeatable network of almost 230 hotels run by 13,500 enthusiastic team members! We are the 'best hotel brand' in the Nordics (BDRC 2014) and enjoy a following of more than 1.3 million members in Scandic Friends!