Scandic er stærkt involveret i julen over for svært stillede familier

Pressemeddelelse   •   Dec 20, 2012 00:00 CET

Scandic i Samfundet tog form i 2001. Gennem dialogmøder på alle hoteller fik vi alle medarbejdere til at deltage og engagere sig. Scandic i Samfundet handler mere om aktive indsatser end om at donere penge. Vi vil skabe sunde værdier, som vi deler med vores medarbejdere, gæster og kunder. Målet er, at Scandic skal være en god virksomhed i et godt samfund.

Vi er en del af samfundet og derfor er vi engagerede
Her i denne juletid kommer Scandic i Samfundet blandt andet til udtryk gennem at Scandic Regina i Herning sponsorerer rødkål til 150 familier. Hotel direktør Rikke Bøndergaard vil sammen med Åben Kirke i Herning være med til at uddele julepakker til svært stillede familier lørdag 22. december. Gruppen bag dette års arrangement startede allerede før sommerferien for at sikre god tid til indsamling af sponsorbidrag.

Vi tror, at en virksomhed kan være god og gøre godt
Scandic Kolding har netop doneret gavekort på morgenbuffet til de omkring 90 familier, der i år får hjælp gennem den velgørende forening ”God jul til alle”. Ud over gavekortet fra Scandic får disse familier blandt andet også udleveret en færdiglavet julemiddag ligesom der vil være godter og julegaver til børnene.

Vi tror på en fælles indsats
Hos Scandic Continental i det centrale Stockholm fik en række familier en rigtig stor juleoplevelse, i det 200 voksne og børn var inviteret på hotel for at fejre højtiden. Dette skete i samarbejde med Stockholms Stadsmission 17. december. Arrangement blev muliggjort ved hjælp af hotellets gæster, medarbejdere og samarbejdspartnere, som tilsammen gav børn og voksne en varm jul med alt, hvad der hører til.

Denne jul tænker Scandic ekstra meget på alle de børn i Syrien, som har det svært. Derfor skænker Scandic Sustainability Fund 400.000 SEK til Save the Children.

Vores værdier, Caring, Casual og Creative hjælper os med at træffe de rigtige beslutninger og have det godt, både som virksomhed og som mennesker.

Flere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Jens Mathiesen, Country VP, Scandic Danmark, tel. 3348 0450