Scandic graduerer talenter ved fornem ceremoni i Stockholm

Pressemeddelelse   •   Jun 10, 2015 08:34 CEST

Hos Scandic er det kultur at udvikle og fostre talenter. Hvert år deltager ca. 20 af Scandics Top-Performing ledere i Talent@Scandic - en uddannelse for potentielle hoteldirektører og senior ledere.

Den 2. juni graduerede Marlene Frez, der under uddannelsesforløbet blev udnævnt til hoteldirektør for Scandic Webers og Morten Nielsen, Front Office Manager hos Scandic Copenhagen begge fra Talent@Scandic ved fornem ceremoni i Stockholm.

Hvert år deltager ca. 20 af Scandics Top-Performing ledere i Talent@Scandic, som er en uddannelse for potentielle hoteldirektører og senior ledere. Disse bliver nomineret og valgt ud. Efter et par intense dage på vores Assessment Center, som foregår på tværs af landegrænser for hele koncernen, står talenterne med deres helt egen udviklingsplan, som enten kan være møntet på et individuel coaching forløb, eller mere egnet til at indgå i en Talent@Scandic Gruppe. Talent-program består af en række kurser, personlig og faglig sparring, individuel udvikling og projektarbejde. Programmet varer 10 måneder og afsluttes med en fornem Graduation. Talent@Scandic udbydes som ét blandt mange uddannelsesforløb gennem Scandic Business School, som i øvrig kunne fejre sin 20 års fødselsdag i maj, siger Anne Mette Pedersen, HR Direktør Scandic Danmark.

Talent Management er vigtig for Scandic. Det er en proaktiv måde at arbejde strategisk med de menneskelige ressourcer i organisationen. Vi ønsker at tiltrække og rekruttere, internt som eksternt, identificere potentiale, planlægge og udvikle kompetencer og ikke mindst udvikle vores medarbejders karriereveje og fastholde dem, siger Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark.

Karrierevejene hos Scandic er praktisk talt uendelige med 230 hoteller i Norden og Nordeuropa. Interne som eksterne kandidater med den rette holdning, og som deler vores værdier, kan skabe sin egen karrierevej til drømmejobbet hos Scandic, fortsætter Jens Mathiesen.

Det er med stolthed, at vi hvert år graduere talenter, udvikler og fastholder vores medarbejdere og samtidig sikrer en talent pipeline, både på kort og lang sigt. Det er en succes factor for Scandic! En stor applaus skal lyde til Marlene Frez og Morten Nielsen med deres Graduation, afslutter Jens Mathiesen.

For yderligere information kontakt gerne:Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf. +45 3348 0455
Anne Mette Pedersen, HR Direktør Scandic Danmark, tlf. +45 33448 0450

På billedet ses forrest fra venstre:
Kirsten Glente Grindsted, hotel direktør Scandic Copenhagen, Marlene Frez, hotel direktør Scandic Webers, Frank Fiskers, President & CEO Scandic og Anne Mette Pedersen, HR Direktør Scandic Danmark.
På billedet ses bagest fra venstre:
Søren Faerber, distrikts direktør & hotel direktør Scandic Palace Hotel samt Morten Nielsen, Front Office Manager Scandic Copenhagen

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).