Scandic henter ny Food & Beverage-direktør

Pressemeddelelse   •   Jan 29, 2018 14:37 CET

Karsten Felvang Nielsen

Scandic kan i dag præsentere Karsten Felvang Nielsen som hotelkædens nye direktør for Food & Beverage (F&B) i Danmark. Han får det overordnede ansvar for at fortsætte Scandics positive udvikling på F&B-området.

Scandic, Nordens største hotelkæde, har ansat Karsten Felvang Nielsen som ny F&B-direktør. Han kommer fra en stilling som direktør for KødGrossisten, der blandt andet producerer kødprodukter til hoteller, restauranter og caféer i hele landet. Karsten Felvang Nielsen har mere end 25 års erfaring fra ledende stillinger i forskellige fødevarevirksomheder.

”Jeg er utrolig glad for at tiltræde i så spændende en stilling. Scandics F&B-produkt har allerede gennemgået en fantastisk udvikling, som jeg glæder mig til at drive fremover. Udover arbejdet med de eksisterende 24 hotellers restauranter og barer, ser jeg naturligvis også frem til at lede F&B-udviklingen på de fem store hotelprojekter, Scandic har i pipelinen i København og Aarhus,” siger Karsten Felvang Nielsen.

”Jeg er stolt af, at vi har kunnet tiltrække en så stærk profil som Karsten Felvang Nielsen. Karstens store erfaring vil være en afgørende faktor for den fortsatte udvikling af vores F&B-koncept. Scandics restauranter og barer er både for vores gæster men så sandelig også for de lokale. Vi har som mål at skabe unikke rammer og madoplevelser for alle, og jeg er sikker på, at Karsten er den helt rigtige til at drive udviklingen fremover,“ siger Jens Mathiesen, administrerende direktør i Scandic.

Et F&B-koncept i udvikling
Siden Scandic lancerede sine første hoteller i Danmark, har hotelkæden kontinuerligt strømlinet og videreudviklet sit F&B-produkt. Eksempelvis tilbyder Scandic, som den første hotelkæde i Danmark, en hel morgenbuffet til allergikere og veganere, hvor der i tillæg findes økologiske alternativer i alle produktkategorier. Videre har Scandic også indgået en aftale med Dansk Angus Forening, som gør det muligt for hotellets restauranter at servere det bedste danske kød, der findes på markedet.

Om Karsten Felvang Nielsen

Karsten Felvang Nielsen er 46 år og uddannet inden for hotel- og restaurationsbranchen. Han har mere end 25 års brancheerfaring. Karsten Felvang Nielsen har udover sine otte år i KødGrossisten været en fast del af FoodService Danmarks Ledergruppe og tidligere også haft ledende positioner hos Unilever Food Solutions Denmark og Catering Engros A/S. Karsten Felvang Nielsen tiltræder d. 1. maj 2018 og vil referere til administrerende direktør Jens Mathiesen, ligesom han vil indgå i Scandics danske Country Management Team.

Pressekontakt:

Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@scandichotels.com

Scandic er Nordens største hotelkæde med 280 hoteller og i alt 55.000 værelser. Selskabet opererer i seks lande og har 16.000 medarbejdere. Loyalitetsprogrammet "Scandic Friends", der har to millioner medlemmer, er det største i den nordiske hotelbranche. Scandic er Danmarks største hoteIkæde med 24 hoteller og i alt 1.200 medarbejdere på Sjælland, Fyn og Jylland. I 2017 blev Scandic kåret som 'Danmarks bedste arbejdsplads'.

Læs flere nyheder fra Scandic her.