Scandic indleder jagten på 700 nye medarbejdere

Pressemeddelelse   •   Mar 15, 2019 07:55 CET

Den kommende lobby på Scandic Falkoner

I dag indleder Scandic jagten på de første af godt 700 nye medarbejdere til kædens kommende hotelprojekter. Indledningsvis søger hotelkæden 120 medarbejdere til Scandic Falkoner - genåbningen af Frederiksbergs ikoniske hotel og eventscene i Falkoner Centeret. I løbet af de kommende fire år har Danmarks største hotelkæde annonceret fire nye hoteller i København og Aarhus.

Scandic indleder i dag jagten på de første af godt 700 nye medarbejdere til Scandic kommende fire hoteller. Således vil Danmarks største hotelkæde rekruttere 120 nye medarbejdere til Scandic Falkoner - genåbningen af Frederiksbergs ikoniske hotel og eventscene, der har til huse i Falkoner Centeret. De nye stillinger er tilgængelige på Scandics hjemmeside i dag. Scandic Falkoner bliver hotelkædens 27. hotel i Danmark. Det nye hotel får 334 værelser, mødelokaler, og Scandic vil også drive de to ikoniske Falkoner-sale. Scandic Falkoner åbner i august i år.

Til Falkoner søger Scandic 120 nye medarbejdere inden for 26 forskellige områder; heriblandt kokke, tjenere, receptionister, bartendere, housekeepere, kongreskoordinatorer og teknikere. Hotelkæden forventer at have de nye medarbejdere på plads i midten af juli. Da Scandic sidste år søgte godt 100 stillinger til et nyt hotel i Kødbyen, fik kæden mere end 2000 ansøgninger.

”Det er en glæde, at vi nu starter rekrutteringen af de nye kollegaer til Scandic Falkoner. I disse år er vi på en dansk vækstrejse med nye hoteller og hundredevis af nye medarbejdere. Selvom der er stor interesse for nye stillinger hos os, ved vi, at der bliver rift om de dygtigste folk, særligt når det gælder kvalificeret, faglært arbejdskraft. Derfor tænker vi løbende i nye initiativer, der skal sikre, at vi kan fortsætte den positive udvikling og skabe endnu flere danske arbejdspladser,” siger Anne Mette Pedersen, Scandics danske HR-direktør.

For nyligt meldte Scandic ud, at man vil tilbyde fremtidige kokke-, tjener-, og receptionistelever jobgaranti efter endt uddannelsesforløb. Videre vil Scandic også tilbyde skræddersyede, interne udviklings- og praktikforløb til de forskellige faggrupper under uddannelsen for at øge interessen fra potentielle nye elever.

Vil have en mangfoldig medarbejdersammensætning
I dag arbejder 108 forskellige nationaliteter på Scandics 26 danske hoteller. Og de mange forskellige kulturelle baggrunde er en gevinst for forretningen, fortæller Anne Mette Pedersen. Derfor håber hun på et bredt ansøgerfelt til de mange stillinger.

”Vi ser en mangfoldig medarbejdersammensætning som en stor gevinst for forretningen. Hver eneste dag servicerer vi mennesker fra hele verden på vores hoteller, og vi kan se, at vores eget, internationale miljø bidrager positivt hertil. Endelig viser vores interne undersøgelser tydeligt, at netop diversiteten er en afgørende faktor for valget af Scandic som arbejdsplads,” siger Anne Mette Pedersen.

Den anerkendte analysevirksomhed Great Place To Work kårede i slutningen af sidste år Scandic som ’Danmarks bedste arbejdsplads til inklusion’. Baggrunden for kåringen var blandt andet, at Scandic, i samarbejde med AOF, tilbyder gratis danskundervisning i arbejdstiden til medarbejdere med behov for dette. Danskundervisningen skal forbedre kommunikationen i arbejdssammenhæng, ligesom den skal bidrage til en bedre indslusning i samfundet generelt. Videre har hotelkædens medarbejdere eksempelvis frit uniformvalg inklusive tørklæde, ligesom vagtplaner og personalemad tager hensyn til forskellige kulturelle traditioner.

Fakta om Scandic i Danmark
Scandic vækster betydeligt og vil inden for de næste år åbne fire nye hoteller i Danmark. Hotelkæden tilføjer mere end 2000 nye værelser til sin portefølje. I september sidste år åbnede Scandic et nyt 370-værelses hotel i Kødbyen på Vesterbro, der er designet, så det matcher områdets rå omgivelser. I 2019 åbner et renoveret og udvidet Scandic Falkoner på Frederiksberg, der får 334 værelser samt stor møde- og konferenceafdeling i tillæg til de to ikoniske Falkonersale.

I 2021 slår hotelkæden dørene op for et splinternyt hotel ved Amager Strand, som får 357 værelser; blot 600 meter fra Københavns Lufthavn og placeres få meter fra vandkanten med egen havn og kig over Øresund. Hotellet, der kan karakteriseres som et ’city resort’ får også spa og fitness.

Samme år åbner Scandic Spectrum, som bliver Scandic-koncernens største hotel med 632 værelser. Scandic Spektrum kommer til at ligge på Kalvebod Brygge og vil få egne restauranter, barer, caféer og et bageri i stueetagen. Endelig åbner Scandic et storstilet hotel- og konferencecenter på Aarhus’ nye havneareal i 2022, der er tegnet af det verdensberømte danske arkitektfirma BIG – Bjarke Ingels Group.

Alle de nye stillinger kan findes her.

Pressekontakt
Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@scandichotels.com

Scandic er Nordens største hotelkæde med 280 hoteller og i alt 57.000 værelser. Selskabet opererer i seks lande og har 18.000 medarbejdere. Loyalitetsprogrammet "Scandic Friends", der har to millioner medlemmer, er det største i den nordiske hotelbranche. Scandic er Danmarks største hoteIkæde med 26 hoteller og knap 2000 medarbejdere på Sjælland, Fyn og Jylland. I 2017 blev Scandic kåret som 'Danmarks bedste arbejdsplads' af Great Place To Work. I 2018 blev Scandic kåret til 'Danmarks bedste arbejdsplads til inklusion'.

Læs flere nyheder fra Scandic her.